Bitteliten Svart 25.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2021 S/Y Emma skrev On 2.2.2020 at 2.36: Opplevde tåke for første gang i Nordsjøen sist sommer. Det var nydelig vær, og jeg så frem til å ta flotte bilder av Statfjord-plattformene på stille hav og skyfri himmel. Som en vegg kom tåken før vi nådde plattformene. Da var radar (og AIS) svært kjekt å ha. Hørte tåkelurene fra skip i nærheten nede i lugaren når jeg lå på frivakt. Ikke en hyggelig lyd, om man ikke vet hvor ting befinner seg. Vi gikk nesten 2 døgn i 50 meters sikt fra Harlingen i Nederland til Marstrand. Godt å ha radar og AIS da etter 2døgn i grøten lysna det opp langs Danmark og vi fikk denne solnedgangen Kom til Marstrand kl 0100 etter 4,5 døgn i sjøen ? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2021 Hadde en del turer over på 90 tallet med en 53 fots skøyte vi hadde... 180 nm fra Marstein fyr til innseilingen til Lerwick .. En god melding bør du ha... Er et så pass strekk at en ofte ikke får samme været hele veien over... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 En tur til Shetland står på min bucket-list også! Men neppe i min Tresfjord 29 og neppe alene. Har en del andre opplevelser på lista som må krysses av for først! Er også åpen for å prøve en slik overfart som mannskap først - selv om jeg har null erfaring fra seilbåt. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hedwig Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Mener å ha hørt at RS "i gamle dager" hadde en eskortert tur over hvert år? Noen som vet om noe slikt skjer nå? Eventuelt kunne jo motorbåter herfra organisert en tur sammen? Jeg har vært over et par ganger og en tur til Lerwick kan definitivt anbefales. Siste gang seilte jeg med en 36 fot Bavaria. På hjemveien hadde akkurat riktig vind i akkurat riktig retning og hadde gjennomsnittsfart på 7,5 knop turen fra Lerwick til Marstein. Sol og blå himmel midt på sommeren. Det var rimelig episk. Håper å en gang få gjentatt den turen i Havelle Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 (redigert) Har ikke hørt om noe slik eskorteservice fra Redningsselskapet på mange år. Tror ikke de driver med det nå. Skulle det bli aktuelt med en tur til Shetland en gang, så går det jo alltid an å organisere en samseiling over havet. Vi er jo tydeligvis flere innpå her med motorbåt også, som har en slik tur i tankene. Redigert 26.Februar.2021 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.