Jump to content

Shetland-egnet fartøy


Ranglefanten

Recommended Posts

S/Y Emma skrev On 2.2.2020 at 2.36:

Opplevde tåke for første gang i Nordsjøen sist sommer. Det var nydelig vær, og jeg så frem til å ta flotte bilder av Statfjord-plattformene på stille hav og skyfri himmel. Som en vegg kom tåken før vi nådde plattformene. Da var radar (og AIS) svært kjekt å ha. Hørte tåkelurene fra skip i nærheten nede i lugaren når jeg lå på frivakt. Ikke en hyggelig lyd, om man ikke vet hvor ting befinner seg.

 

DSC_0487-01.jpeg

Vi gikk nesten 2 døgn i 50 meters sikt fra Harlingen i Nederland til Marstrand. Godt å ha radar og AIS da 

etter 2døgn i grøten lysna det opp langs Danmark og vi fikk denne solnedgangen
 

 

image.jpeg.107230930ec7b6f7dbfd2b3de8f31ea4.jpegimage.jpeg.a474f90f0eb805de666658b90ccc4aa8.jpegimage.jpeg.47cf37e7f879a60d3e33df7935b637d0.jpeg


Kom til Marstrand kl 0100 etter 4,5 døgn i sjøen 😊

 

Link to post
Share on other sites

Mener å ha hørt at RS "i gamle dager" hadde en eskortert tur over hvert år?
Noen som vet om noe slikt skjer nå?

Eventuelt kunne jo motorbåter herfra organisert en tur sammen?

Jeg har vært over et par ganger og en tur til Lerwick kan definitivt anbefales. Siste gang seilte jeg med en 36 fot Bavaria. På hjemveien hadde akkurat riktig vind i akkurat riktig retning og hadde gjennomsnittsfart på 7,5 knop turen fra Lerwick til Marstein. Sol og blå himmel midt på sommeren. Det var rimelig episk.

 

Håper å en gang få gjentatt den turen i Havelle

Link to post
Share on other sites

Har ikke hørt om noe slik eskorteservice fra Redningsselskapet på mange år. Tror ikke de driver med det nå.

 

Skulle det bli aktuelt med en tur til Shetland en gang, så går det jo alltid an å organisere en samseiling over havet. Vi er jo tydeligvis flere innpå her med motorbåt også, som har en slik tur i tankene.

Redigert av Trond123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...