Jump to content

Når regner du med å sette båten på vannet 2020


Rookie_332

Recommended Posts

LM 605 skrev 8 minutter siden:

For oss som har båt "kun for sommerbruk", blir det nok ikke før mnd-skiftet April/Mai. Slik har det alltid vært her sør. Men der er jo naturligvis noen som setter båten ut atskillig tidligere en dette, bare så det er sagt. :wink:

Håper på slutten av mars her ? og vært fall før påsken ??

Link to post
Share on other sites

Starten av juni håper jeg. Fiskebåten ønsker jeg å få på vannet i starten av mars, så ut med turbåten i juni. Frem til da alt for mye å gjøre på jobb og hjemme ?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

kjeros skrev 16 minutter siden:

Tradisjonen tro har vi sesongstart i påsken. I år bør vi nok få båten tilbake på vannet uke 12/13.

Det eneste som gjenstår av gjøremål er polering av fribord og muligens litt bunnstoff ved behov.

Øvrig polering tar jeg når båten er på vannet. 

Det er siste uke i mars samme mål som meg ???

Link to post
Share on other sites

Har båter i 3 havner denne vinteren og der er det fellesuttak med bøter om en ikke er klar... 

Så 24 apr, 29 apr og 8 mai kan jeg ikke komme på dugnad eller noe annet :crazy: disse datoene...

Har heldigvis to jepper på henger hjemme som jeg kan sjøsette i slipp når jeg har lyst og det en god følelse av frihet :wink:

Lever et delt liv og har en base til sørpå og der er jeg heldig å ha slipp på egen grunn og opp til 18fot kan jeg løfte ut og opp av sjøen når det passer og det er gull. Har jobbet mye borte og langt vekk lenge av gangen og da er det trygt og avstressende å ha båtene på land når en ikke kan se etter de....

Siden jeg ikke bryr meg om bil så er det vel lov å ha litt forskjellig av båt....

Bygger hytte på en øy, så da har jeg en arbeidsbåt som ligger ute hele året og som er i bruk hver helg.

Har bygget en lekter også som er fin til å hente en graver med eller et lastebillass med pukk eller betong, nyttig :clap:

 

Noen må ha det stort for å trives, jeg er hysterisk lykkelig i min nyeste, en With 385 med styrekonsoll og en 2 syl 30 hk Yamaha av den modellen jeg drømte om siden 1990, men ikke fikk til. Nå skal jeg fikse den opp og gleder meg som en unge til sjøsetting ...

 

Det er båtlykke det :flag_bp:

 

 

Link to post
Share on other sites

Nå når kveldene er korte, så blir det gjerne dagstur de helgene vi er hjemme og ledig.

Ellers er det jo rekreasjon for far å ta en tur å fixe litt på defroster, vann, strøm etc en mørk vinterkveld.

Har heldigvis båten plassert 10min fra heimen, og på veien hjem fra jobb. 

Så blir en del korte besøk uten tur!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...