Jump to content

Når regner du med å sette båten på vannet 2020


Rookie_332

Recommended Posts

3 minutes ago, Sjøfnugg said:

Nå når kveldene er korte, så blir det gjerne dagstur de helgene vi er hjemme og ledig.

Ellers er det jo rekreasjon for far å ta en tur å fixe litt på defroster, vann, strøm etc en mørk vinterkveld.

Har heldigvis båten plassert 10min fra heimen, og på veien hjem fra jobb. 

Så blir en del korte besøk uten tur!

Det er jo mitt båtliv du beskriver her :-)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Fint med båten ute om vinteren. Har noen turer seint på sesongen og tidlig på sesongen, pluss noen overnattinger i båsen i løpet av vinteren. Koser meg fælt i båten "utenfor sesong". Pusler med noen prosjekter, koker litt kaffe, evt. avslutter med et par pils og en dram eller to om kvelden. Men ofte får jeg "flyt" og driver på med et prosjekt eller to uten å følge med på tiden, så må jeg glefse i meg noe mat og stuper til sengs i totiden om natta. 

 

Vinteren er absolutt en del av båtlivet, men da i hovedsak min egen del uten familien. Det har sin sjarm det også syns jeg. Ville egentlig ikke vært foruten så båt på land om vinteren er ikke mitt førstevalg. 

 

Link to post
Share on other sites

Sjøfnugg skrev for 17 timer siden:

Nå når kveldene er korte, så blir det gjerne dagstur de helgene vi er hjemme og ledig.

Ellers er det jo rekreasjon for far å ta en tur å fixe litt på defroster, vann, strøm etc en mørk vinterkveld.

Har heldigvis båten plassert 10min fra heimen, og på veien hjem fra jobb. 

Så blir en del korte besøk uten tur!

Slik har jeg det også. Ser båten når jeg passerer 2-6 ganger pr dag. Er alltid noe å gjøre, så er stadig innom og jobber litt. For å spare miljøet, er det ofte jeg går eller sykler til båten, og da kan det hende det blir en øl i mangel på drikkevann vinterstid:giggle:. Blir som oftest noen turer i sol på stille vann i løpet av vintersesongen og våren, og det er deilig å få smakt på båtlivet før vårpussen. 

Link to post
Share on other sites

Bruker båten året rundt, men båten skal opp en liten uke i mars og få 100 timers service på motoren samt bunnsmøres. De beste opplevelsene jeg har hatt på sjøen har jeg faktisk hatt på fine soldager vinterstid. Kler mann seg godt så er det ingenting i veien for å bruke åpen båt stort sett året rundt her i Ryfylkefjordene.

Link to post
Share on other sites

LAKA skrev 58 minutter siden:

Bruker båten året rundt, men båten skal opp en liten uke i mars og få 100 timers service på motoren samt bunnsmøres. De beste opplevelsene jeg har hatt på sjøen har jeg faktisk hatt på fine soldager vinterstid. Kler mann seg godt så er det ingenting i veien for å bruke åpen båt stort sett året rundt her i Ryfylkefjordene.

?

Link to post
Share on other sites

Båten er ute hele året, på land annethvert år for litt understellsbehandling:)

 

Har hvert år en plan om å bruke den mer på vinterturer, men har blitt altfor lite. I år hvor isen ikke er noen hindring så langt, bør det bli mer.

Men bare å ha båten ute, være ombord og drive med litt småprosjekter, koke en kaffekopp =balsam for sjelen:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Gew77 skrev 1 time siden:

Båten er ute hele året, på land annethvert år for litt understellsbehandling:)

 

Har hvert år en plan om å bruke den mer på vinterturer, men har blitt altfor lite. I år hvor isen ikke er noen hindring så langt, bør det bli mer.

Men bare å ha båten ute, være ombord og drive med litt småprosjekter, koke en kaffekopp =balsam for sjelen:)

??

Link to post
Share on other sites

Kommer an på når jeg tar den opp. Må vel opp utpå vårparten, er over to år siden sist nå. Nye anoder og rydde litt I tareskogen så er den vel klar for et par nye år. 2-3 dager på land bør vel holde tenker jeg.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...