Noen Lunde Startet 2.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2020 Hei, har ein yanmar 4jh2-dte med bankelyd fra sylinder nr 2. Lyden forsvinn om eg løyser litt på dyserøret. Prøvde bytte om to av dysene,men lyden blir på sylinder nr2. Innsug og exos ventilar beveger seg fint opp og ned. Motor har stått i ro nokre år. Dieselpumpa var fast,så eg måtte løyse stempel til dyse nr 1 og 2.Men den er fin no.. Lure på veivlager, eller ventilar..? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 2.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2020 Se punkt 7 Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 2.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2020 (redigert) Typisk lekk injektor. Men har du flyttet på de er jo det litt merkelig. Hvilken pumpe står på? Nummer? Redigert 2.Februar.2020 av Nobraconsult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Noen Lunde Svart 2.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2020 729573-51300 står det på pumpen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Kan høres ut som om plungeren til sylinder 2 I pumpen har tatt skade av å sitte fast? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nobraconsult Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Ok. Dette er en rekkepumpe. Når du "fikk løs stemplene"... hvordan gjorde du det? Demonterte du noe? Tror det er noe galt med pumpa di ut ifra informasjonen du gir... Sitér dette innlegget Link to post
Noen Lunde Svart 5.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Hei, sjekka dysene i dag ,dei var heilt like og hadde fin spredning. Lyden forsvinn med att eg løsner litt på dyserør nr 2. Ventilane har lik klaring... Om da er veivlageret så skulle vell den lyden vore der uansett. Så eg må vell ha av bunnpanne og så ta toppen om eg ikkje finn noke.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Som sagt over, det er nok pumpa som må ut for overhaling. Ikke toppen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nobraconsult Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Hvordan gjorde du det med pumpa? Er det noe du har skrudd på? Vi overhaller pumper etc, og jeg skal prøve å hjelpe deg så langt jeg kan... men vi skulle hatt en enklere måte å hatt en dialog på for å få et lite innblikk i hvordan alt dette skjedde. Du kan også gi meg en beskrivelse her hva du eksakt gjorde på pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.