JRK Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Beklager at jeg blandet to tråder her.nTfådstarter i denne har jo ikke sagt noe om kabeltype Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 19.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Hulda skrev On 17.2.2020 at 6.49: Nå er det vel ingen som vet hva slags båt dette gjelder heller, slik sett må du vel bare avfinne deg med at du får divergerende og uklare svar. Det handler om mangel på telepatiske evner. Sant nok. Jeg har ikke sett Snåsamannen har hatt noen innlegg på forumet, så han dukker vel ikke opp nå heller. Båten er en 18 fot Tobias. Plastbåt med lukket kabin. 38Hk Yanmar diesel og 1 batteri. Ingen master. VHF-antenna skal stå på kabinens tak. Coaxen er en RG8x, og lengden blir på ca. 3,5m. Det har vært mange "tungvektere" med mye kunnskap her og svart nå, så jeg er kommet fram til at essensen av disse svarene i mitt tilfelle blir at jeg legger coaxen adskilt fra støykilder/elektriske kabler, og kobler radioens GND (radioens chassiskrue til batteriet elleret annet fast jordingspunkt. Takker for alle svar og opplysende innlegg! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.