Lars Hansen Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 Jeg kjøpte 4 vester i butikk i Sarpsborg, alle med utgåtte utløsere. Butikken ville ikke engang selge meg nye utløsere til en god pris. Skal sende en mail til kundeservice, varene de selger skal jo være i orden selv om det er billig... Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 16.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2020 (redigert) Så vidt jeg kan se av bilder og tekst er modellen fra XXL identisk med den som selges hos andre forhandlere til ca 2900 kroner. Denne modellen har antagelig vært på markedet noen år, men er tilgjengelig hos flere større forhandlere enda. Men å selge livreddende utstyr, uten å opplyse at vitale deler kan være defekt (les: utgått på dato), er direkte uetisk. Jeg kan ikke forstå at XXL risikerer nok en overskrift i media ved å selge mulig defekt redningsutstyr uten å informere om dette... ... Redigert 16.Februar.2020 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Jeg ville ha reklamert og insistert på at det ble satt inn patroner som var i henhold til "loven" mht gyldighet. At en vare selges til en gunstig pris fritar ikke selger for noe ansvar eller fratar kjøper noen rettigheter. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Worry II Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Jeg bestiller en på XXL nå, så ser jeg hva som kommer. Har hatt denne siden 2015 og brukes ofte. Blir slitt i reflekser og seler med tiden, men dette er en meget god vest å ha på over lengre perioder, synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 (redigert) Har hatt den der siden 2013 tror jeg. Mye stasj. Synes den gir belastning på nakken. Har også en Lite, og comfortmessig er den langt bedre, men kan nok ikke sammenlignes med nivået ellers. Det er er lårstroppene, ikke skrittstropp, som trekker vesten ned, og det gir belastninga i nakken. ellers er vel xxl i pengeknipe og må kvitte seg med varelager, og samtidig ødelegger for spesialbutikker, innen alle fritidsutstyrområder. Så da kan man jo velge da, beholde den lokale båtutstyrsbutikken eller kaste penger på eierne til xxl... Redigert 17.Februar.2020 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 (redigert) Eureka skrev for 2 timer siden: Det er er lårstroppene, ikke skrittstropp, som trekker vesten ned, og det gir belastninga i nakken ...den jeg kjøpte har to korte seler / stropper til å ta på om man ville bruke de som lårstropper, tas av så brukes de som skrittstropper. Begge løsninger er litt i veien. Redigert 17.Februar.2020 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Bestilte og betalte 2 stk vester 14/2. Fikk ordrebekreftelse og allez i ordnung, men ikke noe sporingsnummer eller noe. Purra på bestillingen på torsdag, fikk etterhvert en automatisk e-post om at de hadde større pågang enn vanlig men har mottatt meldingen. --- Håper det ikke er "vi går straks konk og pengene dine forsvinner" symptomer? Hmm.. xxl fremstår jo ellers ganske proffe. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Betalte du med kredittkort får du igjen pengene hvis XXL mot formodning skulle gå konk. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Ikke kredittkort nei. Bra det var billig da ;-) Lærdommen er vel at om det er for billig til å være sant så bør en hive seg i bilen. Tipper de sitter igjen med en del bestillinger og ikke lengre er interessert i å dele ut vester til rundt 3000,- for 500,-. At xxl ikke vil "gi meg" 5000,- helt sånn uten videre forstår jeg jo... men de har nå engang sagt at de bytter 5000,- mot 1000,- :-) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Jeg bestilte også et par av disse den 14. febr hvor jeg ba om utlevering hos XXL i Tønsberg. Kjørte innom varehuset noen dager etter og de fant straks ordren. Fikk beskjed om at de antagelig mottok vestene for utlevering innen en uke. Den 22. febr mottok jeg e-post om at ordren var klargjort for utsendelse, og at jeg mottar sms når vestene er ankommet. XXL kjører massive lagerreduksjonskampanjer om dagen, så regner med at nettbutikken jobber 24/7 for å holde tritt med utsendelsene. "For billig til å være sant" her er vel det flere har nevnt, at du må kjøpe et nytt re-arming-kit litt raskere enn hva du ellers hadde forventet, men likevel er dette ekstremt billig. Andre nettsteder selger fremdeles nøyaktig samme modell for ca 2900 kroner, selv om denne modellen har vært på markedet noen år. Jeg håper imidlertid at XXL nå har oppdaget denne sikkerhetstabben, sjekker dato på utløser, og kanskje skifter dette (og derav forsinket utsendelse), men det er kanskje å dra håpet for langt. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Nå er den i hvertfall utsolgt. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Eureka Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Noen som har sjekket mere rundt i sortementet deres etter flere gode tilbud? Kan ikke tro at disse vestene alene skal berge regnskapet. Samtidig, de kan jo ha kjøpt inn et stort parti, parallellimport, med billige vester. Billige nettopp fordi utløser etc er gammel. Billig fordi det koster å betale timepris for ha gubb til å skifte. Billig fordi de selv ikke har autorisasjon til å bytte disse. Billig fordi det er god fortjeneste i utløseren. Men dyrt fordi det genererer klager. Kanskje veldig dyrt om det viser seg at utgått utløser forårsaker tap av liv. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 (redigert) Eureka skrev 1 time siden: ...Men dyrt fordi det genererer klager. Kanskje veldig dyrt om det viser seg at utgått utløser forårsaker tap av liv. Med tanke på all negativ omtale rundt XXL i media siste året er det en gåte for meg at de tør selge disse vestene uten å informere om mulig utgått/kort levetid på utløser-kit'et i salgsannonsen. I følge intervju i DN for kort tid siden ble nettopp massiv negativ mediaomtale i 2019 nevnt som en betydelig årsak til elendig årsresultat. Skulle utgått utløserkit medføre nødsituasjoner eller tap av liv , vil det ikke nødvendigvis pynte på inntrykket. Alle vester har imidlertid en "liggetid" fra produksjon til salgsdato. Hvor går en akseptabel grense fra kjøp til "utgått dato", gitt at kjøper er bevisst at utløserkit'et har en utløpsdato? På Kiwi får du melk som utgår om 3- til 12 dager i samme hylle. Er 2 år for en vest med utløsermekanisme faktisk innenfor? 2 år er i andre sammenhenger normal garantitid. Redigert 23.Februar.2020 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 (redigert) Husk også at det er ingen nettbutikker i Norge som har lov å belaste kontoen din, før de leverer varen. Det er bare en kortreservasjon som kan slettes om de ikke klarer å levere varen. Jeg tviler på at jeg får min, men lar ordren ligge inntil jeg hører noe. Redigert 23.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Etter flere purringer fikk jeg melding om min ordre var stoppet opp grunnet en teknisk feil. Men nå skulle de begynne å behandle den. Begynner å tvile på at jeg får noen vester, men på den annen side har XXL hatt såpass mye negativ eksponering at det er lov å tro at de ordner opp for å unngå enda mere. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Eureka skrev for 3 timer siden: Noen som har sjekket mere rundt i sortementet deres etter flere gode tilbud? Kan ikke tro at disse vestene alene skal berge regnskapet. Regnskapet vil det nok ikke berge, men kanskje kontanter nok til å holde kreditorene unna litt til? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Barbaria Svart 23.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Jeg har fremdeles ikke mottatt min, men sporingsnummer har jeg nå fått. Ser ut som den blir sendt fra butikken i Skien. Time will show. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Popeye70 Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Jeg bestilte min vest på kvelden den 16. februar, med henting hos XXL Alna. Jeg fikk bekreftelse på at ordren var behandlet den 17. februar: Den 21. februar fikk jeg beskjed om at bestillingen var på vei til butikken: Samme dato fikk jeg også beskjed om at ordren var betalt (mail fra Klara), så det skjer ting. XXL er ikke ute etter å lure noen. De har vel bare så mye å gjøre at Ting Tar Tid. Smør dere med tålmodighet, så skjer det noe etterhveet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Shore Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Bestilte 2 stk den 14, fikk beskjed på torsdag at de lå klar på Strømmen. Faktura fra Klarna, forfall 6/3. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
5nacks Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Jeg vet at RS ikke selger vester med utløsermekanisme som har mindre enn 2 år igjen på "telleren". Om dette er nedfelt i lov, vet jeg ikke. Uansett dreier det seg ikke om mange kroner. Det anbefales at utløsermekanismen byttes hvert 2 år for fritidsbruk, og hvert år for yrkesbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Det er nok ikke til å komme fra at de (inkluder meg) som nå har hoppet på tilbudet og kjøpt en veldig billig vest hos XXL aller helst vil ha en splitter ny vest og ikke en som har ligget på lager i noen år. Men OK, så kjøper man et nytt vedlikeholdskit til 450,- og så har man tross alt fått en ny og fullt fungerende vest for under tusenlappen, og det er en vest som selges for minst to-og-en-halv-gangeren andre steder. Så uansett har man fått en veldig god vest til en veldig god pris, men jeg forstår jo at man blir skuffet hvis man mottar en vest hvor man må begynne med vedlikeholdsbytter fra den dagen man mottar den. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mouche Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 Jeg kan ikke skjønne annet enn at med mindre selger uttrykkelig har gjort oppmerksom på denne problematikken så må de stå til ansvar for å ha solgt en vare som ikke er fullverdig. Mulig 450 kroner (nytt vedlikeholdskit) er en bagatell for mange, men jeg deler ikke det synet og mener at man har krav på et slikt kit. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 Er kit'et utgått på dato er jeg enig, da er vesten pr definisjon ikke funksjonell. Men om det er igjen et eller to år til utløpsdato så lever jeg godt med det. Kit'et skal visstnok uansett byttes hvert annet år. Jeg har sikkert noen vester med utløsere som er eldre enn det allerede i båten (men de har knapt sett dagslys siden de ble kjøpt). Hva er det som forringer utløsermekanismen så lenge vesten fremdeles ligger i innpakningen? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 Når jeg kjøpte min virket ikke pylon (lysmasta). Kjøpte ny utløser, pylon og lume. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 (redigert) Jeg purret på min ordre klokken 08.50 i dag og 09.01 kom det melding om at ordren er ferdig behandlet , med trackingnummer. Får den nok i morgen. Spennende. Redigert 24.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.