Jump to content

Godt tilbud på Spinlock redningsvest

Barbaria

Recommended Posts

Phoebe skrev 1 time siden:

Hva er det som forringer utløsermekanismen så lenge vesten fremdeles ligger i innpakningen? Noen som vet?

Fuktig miljø og oppbevaring, tror jeg. Men ligger de innpakket i tett original emballasje så skal det vel litt til at det er et problem?

Byttet ut fire gamle Baltic vester i fjor, mer enn ti år gamle vester og alle med utløsere som for lengst var gått ut på dato. Vi kunne derfor foreta en test for hele familien både for å oppleve hvordan en slik vest oppfører seg når man ramler over bord og om utløsermekanismen var i orden til tross for dato. En veldig fin og realistisk øvelse og gledelig at alle vestene løste seg ut/opp som de skulle. 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Guest Avmønstret#

Oppblåsbare blir til "nødbruk" for meg. Skal jeg føle meg sikker så er det vest uten mekanikk for å, muligens, blåse opp pungterbare ballonger, så balticen med fast flytestoff får nok leve trygt videre. Men i finvær og varme ser jeg for meg at oppblåsbar kan være behagelig. Alle jeg har hatt til nå har jeg ikke likt noe særlig, tunge i nakken og klønete å ta av-på. 

Så får vi se om XXL klarer å levere varene. Det er ikke bare jeg som etterlyser svar, ser at arbeidstilsynet gjør det samme for tiden ;-)

46 minutes ago, xGoRD said:

Da fikk du svar raskt. 

Jeg bestilte den 14 februar. Purret 20 februar og fikk svar idag 24 februar om at de ikke har tenkt å levere meg vester :thumbsdown:

svarfraxxl.png.a3842f7b0124104b4997964729c870d2.png

Jeg er ingen jurist, men noen googlesøk sier meg at du kanskje burde vurdere å ikke godta den unnskyldningen der. Se f.eks. https://www.dinside.no/okonomi/far-3400-kroner-fordi-varen-var-utsolgt/67440358

Det er også flere saker i forbrukerrådets arkiver som gir kunden medhold i (tilsynelatende) lignende saker.

Redigert av Sondreland (see edit history)
22 minutes ago, Sondreland said:

Jeg er ingen jurist, men noen googlesøk sier meg at du kanskje burde vurdere å ikke godta den unnskyldningen der. Se f.eks. https://www.dinside.no/okonomi/far-3400-kroner-fordi-varen-var-utsolgt/67440358

Det er også flere saker i forbrukerrådets arkiver som gir kunden medhold i (tilsynelatende) lignende saker.

Jeg hadde heller ikke gitt meg her. Får heller sende deg en oppgradert modell. 

Dette er heller ingen utgått vare fra Spinlock. Man kan få tak i identisk vest i dag: 170Nm i svart.

https://www.spinlock.co.uk/en/categories/lifejackets/product_groups/deckvest-5d

Så de KAN levere en slik vest, hvis de vil...

Redigert av Honduras (see edit history)
Honduras skrev 22 minutter siden:

Dette er heller ingen utgått vare fra Spinlock. Man kan få tak i identisk vest i dag: 170Nm i svart.

https://www.spinlock.co.uk/en/categories/lifejackets/product_groups/deckvest-5d

Så de KAN levere en slik vest, hvis de vil...

Men, er 5D og 170N den samme vesten ? Jeg skjønner ikke helt dette. På min bekreftelse fra i dag, stå det at min 170N har blitt sendt..

Bare så vi snakker om samme vesten her.

Etter hva jeg forstår er 5D modellen, mens 170N er oppdriften. Finnes også i 275N, beregnet til å ha utenpå overlevelsesdrakter, sammen med tungt verktøy etc.

Det kommer en ny modell, 6D, nå i mars, så det kan jo være derfor XXL tømmer lageret. Så dere kan jo be om å få den til samme pris som et erstatningsprodukt...:cool:

Guest Avmønstret#
Sondreland skrev for 4 timer siden:

Regner med at jeg vil få samme svar etterhvert. Så da får jeg bare kreve tilsvarende erstatningsvare rett og slett. 

Men kjenner "på gikta" at jeg kommer til å gi meg fort ;-). Det var jo litt for godt tilbud til å være sant, for meg i hvetfall. Skulle valgt "hent i butikk" og hevet meg i bilen men trodde faktisk det var tryggere å betale og få tilsendt. 

16 minutes ago, Worry II said:

Men... den ligger ute for salg til 500,- hos XXL i dag også..: https://www.xxl.no/search?query=Deckvest+Harness+170N

Den er utsolgt på nett, men de forskjellige størrelsene finnes spredt rundt i forskjellige varehus rundt i landet. XXL på Storo (Oslo) har f.eks. både størrelse 1 og 2 på lager, mens XXL Tromsø har alle tre på lager.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Guest Avmønstret#

Da fikk jeg samme "klipp og lim" svar fra XXL. 

Svarte med følgende: 

----

Hei. 

Dere har hele tiden hatt inne vestene på ulike varehus, og har fortsatt i rett størrelse i Haugesund og Tromsø i følge deres egen nettbutikk. 

Jeg godtar tilsvarende erstatningsvare. 

Vestene er betalt med debetkort. 

MVH
------

Så da reiser spørsmålet seg, hva er "tilsvarende erstatningsvare"?
1 hour ago, Geir Kåre S said:

Poenget med denne vesten, for meg, var at den er for havseilas og også vil være godkjent for det ved evt regatta da den har lys og hette. En vest uten det... er ikke erstatningsvare syns jeg. Hva tenker dere?

Den annonseres med sikkerhetsfunksjoner som lys og hette, og den har også integrert løkke for sikkerhetsline samt god skrittstropp. Man skal ikke fjerne så veldig mange av disse før vi snakker om et helt annet produkt (en "godværsvest" kontra en "offshorevest").

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hentet mine i dag. Har ingen erfaring med disse, men ser ganske mye mer forseggjort enn det jeg har sett av andre jeg har i båten. Står skrevet 10/17 inne i vestene, regner da med at det er 2 1/2 år av normal brukstid, men ser vi på Mouches test av vester etter 10 år, kan man nok plusse på litt ekstra. Neida, jeg skal ikke klandre deg hvis det ikke stemmer.:wink:

20200225_153004.jpg

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

bjorngb skrev 40 minutter siden:

Jeg bestilte 14/2 og har ikke hørt noe fra dem enda ang sending/sporingsnummer. Når har dere som har fått vestene bestilt?

Jeg skrev innlegg når jeg hadde bestilt 14 februar, innlegget sto rett etter ditt der du skrev du hadde bestil og også ette Popeye sitt, der han skrev at det var greit å oppgradere for en 50 lapp mer enn servicekittet, men han drøyde kanskje et par dager, siden han skriver kvelden 16?:wink:

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...