Jump to content

Godt tilbud på Spinlock redningsvest

Barbaria

Recommended Posts

Worry II skrev 1 time siden:

Har mailet kundeservice nå, med spørsmål om de kan ettersende et DW-RAK/E170, så legger jeg ut resultatet her.

Har du sjekket lyset? Mitt fungerer ikke.

Jeg tror du er for snill om du bare retter et spørsmål om nytt kit. Her selger de sikkerhetsutstyr til bruk på sjøen og  det medfører et stort ansvar og kompetanse. Slike vester er ferskvare og det bør en forhandler vite. Folk kan jo drukne i tro på at de har kjøpt en ny vest så viser det seg at den er utgått på dato for flere år siden. Hva tror du hadde skjedd om det hadde vært en livflåte?

Redigert av Barbaria (see edit history)
1 hour ago, Worry II said:

Har mailet kundeservice nå, med spørsmål om de kan ettersende et DW-RAK/E170, så legger jeg ut resultatet her.

Men passer det på vesten din? DW-RAK/E170 er ment for vester solgt etter august 2018(!), mens din vest trolig er eldre. Er det ikke "UML Re-Arming Kit - 150N/170N" som passer på din vest?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

11 minutes ago, Worry II said:

Det stod Replace Re-Arming kit "DW-RAK" på lappen som hang på vesten, så jeg tror det er den andre.

I følge Spinlock sine nettsider:

DW-RAK/E170: Pro Sensor ELITE re-arming kit (33g) for Deckvest 5D 170N (2018 onwards)

DW-RAK: Pro Sensor re-arming kit (33g) for Deckvest 5D 170N (pre-2018) and Deckvest LITE & LITE+ and DURO 170N

Når jeg ser på hvordan utstyret på min vest ser ut, så er det DW-RAK jeg har, ergo er den laget før 2018.

XXL Support tilbød meg å sende "UML delen" som erstatning, og da er det vel DW-RAK de mener. Men samtidig innrømmer de at vesten er fra før 2018, så jeg tror jeg prøver meg på en ny runde argumentering rundt at vesten er gammel og ikke har oppdatert teknologi (som DW-RAK/E170 tross alt er). Kjøper man en ny vest forventer man en ny vest, tross alt.

Guest Avmønstret#

Ok, siste tilbud fra xxl, jeg får en vest som koster 1679,- som erstatningsvare, dvs til samme pris. 

Det er jo langt bedre enn ingen vest.. men jeg har vanlige oppblåsbare vester fra før.... var offshorekvalitetene ved vestene som gjorde at jeg kjøpte. 

Hva syns dere, jeg syns tilbudet er for dårlig, men det vil være mas å kjøre saken gjennom forbruker.... nemda... eller hva det nå heter. 

-----------

Vi kan tilby denne vesten til samme pris, https://www.xxl.no/spinlock-deckvest-lite-plus-170n-redningsvest-svart/p/1132871_1_style :)

cleardot.gif-------

Guest Avmønstret#

Svaret jeg ga: 

------

Hei, takk for tilbudet. 

Jeg kjøpte offshorevestene fordi det er godkjente offshorevester med spryhood, lys osv 

Tilbudet dere gir er ikke samme produkt i funksjonalitet eller på nivå av godkjenning. Dere har flere vester i varesortimentet som er godkjent for offshoreseilas. 

Den dere tilbyr meg er godkjent på samme nivå som en seilvest til 179,-, som ikke er godkjent for offshoreseiling. Det gir liten mening. 

Ser frem til at dere tilbyr et reelt erstatningsprodukt, altså offshorevester. 

MVH
----------

Kjenner at jeg blir litt småirritert av å måtte holde på å forhandle med en profesjonell part som tilbyr noe langt under de rettigheter forbrukerkjøpsloven gir. Ikke særlig proffesjonelt i en allerede dårlig kjøpsopplevelse. 
Geir Kåre S skrev 18 minutter siden:

Ok, siste tilbud fra xxl, jeg får en vest som koster 1679,- som erstatningsvare, dvs til samme pris. 

Det er jo langt bedre enn ingen vest.. men jeg har vanlige oppblåsbare vester fra før.... var offshorekvalitetene ved vestene som gjorde at jeg kjøpte. 

Hva syns dere, jeg syns tilbudet er for dårlig, men det vil være mas å kjøre saken gjennom forbruker.... nemda... eller hva det nå heter. 

-----------

Vi kan tilby denne vesten til samme pris, https://www.xxl.no/spinlock-deckvest-lite-plus-170n-redningsvest-svart/p/1132871_1_style :)

cleardot.gif-------

Dette er for dårlig. Vi har en slik og låsemekanismen er ikke bra. 

Jeg ville heller hatt ny patron og lys til den jeg har fått. 

Just now, Barbaria said:

Dette er for dårlig. Vi har en slik og låsemekanismen er ikke bra. 

Jeg ville heller hatt ny patron og lys til den jeg har fått. 

De har tilbudt meg nytt armeringskit og nytt "pylon lys". Men husk at vesten også har "lume-on lys" som har 5 års levetid i følge Spinlock selv. Uten at dette også byttes så er ikke vesten oppdatert til tilsvarende funksjonalitet og levetid som en fabrikksfersk vest. Fabrikksferske vester har også en forbedret utløsermekanisme som vestene fra før oktober 2018 ikke har.

Popeye70 skrev 1 time siden:

Vel, da er det enda en forskjell mellom de vestene vi har kjøpt og en oppdatert Deckvest 5D. Annonsen nevnte ikke at vestene de solgte mangler Lume-On eller har en eldre utløsermekanisme.

Jo, det framgikk av annonsen at det ikke er "Lume-On". Under ser du spec`en som stod i annonsen til XXL da vi alle beit på dette.

Den har ikke "Lume-On", men den skal ha "Pylon Light".   Denne spec`en har jeg tidligere limt inn et tidligere innlegg på side 1 i denne tråden.

"Redningsvesten har en integrert hette som stopper vannsprut dersom man ligger i vannet og det følger også med “Pylon Light” som er en LED lampe som aktiveres dersom du faller i vannet. Det som skiller Pylon Light” fra andre lamper er at den gir en 360 graders synsvinkel slik at du kan bli sett fra alle vinkler. Levetiden er på ca 5år.

Det følger også med en kniv som er intrigert i vesten slik at du kan kutte sikkerhetslinen dersom det er behov for dette."

3 hours ago, Worry II said:

Jeg må neste forholde meg til mitt eget tilfelle, og her gikk datoen ut 09. 2019. Lyset virker på min, så det er kun gass og utløser jeg ønsker ettersendt. 

Men hvis vesten har ligget i 3-4 år så er det bare 1-2 år igjen av batteritiden på lyset (levetid 5 år i følge Spinlock). Dermed må det byttes neste år for å være sikker. 

33 minutes ago, Honduras said:

At man selger vester med utgått utløser er en sak, men når det gjelder selve vesten kan man vel ikke klage på at de er produsert før 2019 når de er en del av en kampanje for lagertømming med sterkt redusert pris eller?

Jeg har kjøpt oppdaterte, helt nye produkter på XXL sitt lagersalg, så det er ikke åpenbart for meg at lagertømmmingen kun gjelder gamle varer. Både ski, jakke, ullundertøy og diverse annet har endt hos oss, og alt er «current model», som det heter på nynorsk...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...