Jump to content

Godt tilbud på Spinlock redningsvest

Barbaria

Recommended Posts

17 minutes ago, Honduras said:

Jeg jobber i et finansselskap, kan jo være denne diskusjonen er en del av en short-kampanje ?

Kan ikke du be Ingar opprette et lukket forum hvor du regelmessig kan fortelle meg og noen andre eksklusivt utvalgte hvorfor vi bør kjøpe aksjer i selskap A eller B? Sånn ca hver uke, med «hurtigtips» innimellom når når du får vite om noe spesielt...? ?? 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hvor mange av dere som bestilte har fått denne? Jeg bestilte også den 14, men fikk etter et par purringer beskjed at de var utsolgt..

Fikk dette tilbudet den 26..

Sitat

Hei!

Vi er dessverre tom for bestilt vare, men kan tilby denne vesten til samme pris, dersom du ønsker det: 
https://www.xxl.no/spinlock-deckvest-lite-plus-170n-redningsvest-svart/p/1132871_1_style

Legg i så fall inn denne til fullpris og send meg ditt ordrenummer, så skal jeg korrigere din pris til 500,- 

29 minutes ago, alidal said:

Hvor mange av dere som bestilte har fått denne? Jeg bestilte også den 14, men fikk etter et par purringer beskjed at de var utsolgt..

Fikk dette tilbudet den 26..

Jeg fikk tilsendt en Deckvest 5D, men klagde. Den var en 3 år gammel overligger, som manglet utstyr som senere har blitt standard på denne modellen. Jeg klagde og hadde en korrespondanse frem og tilbake med dem, og fikk etter hvert tilbud om å bytte til en Deckvest Lite uten å betale mellomlegg. Jeg avslo.

47 minutes ago, seilofil said:

Mottok to vester i går, tok to dager utover normal leveringstid. Fikk bestilt størrelse også. Holdbar til november 2021.

Så jeg er såre fornøyd, det jeg kaller et godt kjøp.

Sjekk etiketten inni den høyre «pølsa». Der står det med håndskrift når den er laget. Du kan ha vært så heldig at du har fått en som er ny nok til å ha Lume-On lys. Hvis utløsermekanismen (i venstre «pølse») er helt svart i nedre halvdel så er vesten produsert før oktober 2018, etter hva jeg har klart å grave fram. Hvis nedre del av utløsermekanismen er grå og litt konisk så er vesten produsert etter oktober 2018 og har «Elite» i navnet.

Det er brukere her som har rapportert vester som gikk ut i 2019, hvis jeg ikke husker feil, så det er litt spenn i alder på de vestene XXL har solgt ut. Min vester produsert i 01/17, mens utløsermekanismen går ut i september 2020.

Er det forresten noen som vet hvor lang levetid utløsermekanismen har når den kommer rett av samlebåndet? Og er det forskjell på levetiden på den gamle og nye typen? Just curious.

Popeye70 skrev for 1 time siden:

Er det forresten noen som vet hvor lang levetid utløsermekanismen har når den kommer rett av samlebåndet? Og er det forskjell på levetiden på den gamle og nye typen? Just curious.

Hej

Det är ca 4 år från att vi får en ny sändning bobiner till SXK. Det tråkiga med Spinnlock är att man inte monterar säkring på gaspatronen trots att detta är det vanligaste felet på uppblåsbara västar. Baltic har säkring monterat på sina västar från ca 2014. Vi har (SXK västkustkretsen) servat och monterat säkringar på ca 2400 västar sedan 2016 och någonstans mellan 5-10% hade inte fungerat, de allra flesta för att gaspatronen har ramlat ur eller sitter löst. Vissa Spinnlockvästar går att montera säkring på andra inte då man har en anslutningsventil i plast som inte håller att skruva i , riktigt dålig konstruktion. Mekanismen på nyare Balticvästar och Spinnlockvästar är lika, märkligt att ett märke anser att det måste finnas säkring andra inte. Var noga med era Spinnlockvästar och kolla att gaspatronen sitter fast för varje användning.

Hälsningar Ove

1709126143_Vimonterarskring.jpg.a51ccecd1604b9c4d995f9ad2a53f719.jpg

Redigert av Ove T (see edit history)

Hej

Du ser det på min bild ovan, västen med patronen iskruvad. Vi monterar en platskena bakom mekanismen och en o-ring runt patronen så den inte kan vibrera loss. Den väst du visar är med största sannolikhet en med plastventil. Mässingventil har en metallmutter, se min bild nedan, och inte en torx skruv under den lilla gummiflärpen. Baltic har gått ut med meddelande till sina återförsäljare att dom skall montera säkring gratis på alla äldre västar som inte har säkring. Detta har fungerat dåligt därför har vi i SXK fått instruktioner och verktyg från Baltic för att göra detta för våra medlemmar och även icke medlemmar. Vi monterar också på Spinnlockvästar där det går.

Hälsningar Ove

IMG_4653.JPG.9615cd33c0e8b7fa6c1432b308b04aa2.JPG

Redigert av Ove T (see edit history)

er det andre som har fått tilbud om vest av tilsvarande kvalitet til kr 500? Ser XXL no har fjerna alle dyre spinlockvester frå nettbutikken, muligens dette skjedde inatt? 

Eg bestilte 3 stk på det opprinnelege tilbodet, fekk omsider mail om at dei klarte levere 1 stk, og fekk ellers tilbud om deckvest lite til 500kr.  Foreslo at eg heller kunne få ein barneversjon (Cento junior) til 500 kr - og det var greitt. Dei er heller aldri på tilbud, og ordinærpris på XXL er også svært konkurransedyktig. Men eg skulle kanskje pusha på for ein erstatning for den siste vesten eg bestilte, noken som har fått til noko?

Ove T skrev On 28.2.2020 at 11.30:

Vi monterar en platskena bakom mekanismen och en o-ring runt patronen så den inte kan vibrera loss. .... Mässingventil har en metallmutter ...

Jeg har to Spinlock D5 fra før, og begge disse har sikring med O-ring samt metallmutteren. Det hadde også den jeg fikk fra XXL sist fredag, se bildet under. Tid for utskiftning  er 9/2022 som er er helt "innafor". Jeg har som @scamπ opplevd å få kortere gjenværende brukstid ved kjøp av såkalte kvalitetsvester andre steder, så utskiftningsdato på utløserkit`et tror jeg er lurt å sjekke uansett hvor man kjøper.

XXL klarte ikke å levere mer enn en vest til meg heller (jeg bestilte to), men fikk samme tilbud som @bjorngb, å få den siste modellen, Spinlock Vito, for 1000 kroner. Det synes jeg var lite å lure på, så det bekreftet jeg raskt. Synes sånn sett at XXL håndterte dette på en veldig god måte når først logistikksystemet deres tydeligvis har gått bananas under Det Store Lagersalget. Det er sikkert mulig "å stå på krava" for de som vil det, men to Spinlockvester av disse to modellene for 1500 kroner er uansett utrolig rimelig og greit nok for meg.

Det som imidlertid er ganske sikkert er at brorparten av alle oppblåsbare vester som er i bruk der ute antagelig har passert datoen på utløserkit`et. Jeg kjenner i alle fall ingen som systematisk bytter dette hvert annet år. Og ikke jeg heller. Sånn sett gjør SXK en kjempejobb, som setter fokus på dette.

Valg av vest, hvor godt du er fornøyd/ ikke fornøyd med en bestemt type og hvorfor, hvor god vesten er å ha på seg i timesvis, med og uten klær, vestens egenskaper utover det å flyte, vedlikehold av oppblåsbare vester, og mye mye mer, fortjener faktisk en egen tråd. Vi er utrolig flinke til å diskutere strøm, olje fra Biltema og påhengere som fusker, men ikke personlig sikkerhet. Pussig ...

Spinlock D5.jpg

Da fikk jeg følgende tilbakemelding fra XXL:

"Hei,

Vi må bare beklage at du har mottatt en vest der noen av komponentene ikke fungerer. Vi ser alvorlig på dette, og det er tatt videre med ansvarlig avdeling.

Vi ber lageret ettersende både re-arming-kit så fort som mulig. Vi sender også med Pylon Light. 

Med vennlig hilsen,

Fredrik
Customer Service"

Meget fornøyd med handelen nå ! :thumbsup:

Må kjøpe flere aksjer :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...