Jump to content

Ruter på sjøen

polar69

Recommended Posts

Jeg tok turen fra Oslo til Kristiansand i fjor. Dette var mer en transport etappe over to dager. Vi var likevel innom mange fine steder. Vi tok vest inn ved Kjøpmannskjær og ut Tønsberg renne. Første stopp Stavern, derfra måtte vi langt til havs på strekket forbi Rakkebåene grunnet mye sjø, kurs mot Kragerø. Her er det mange plasser man kan utforske, men vi hadde ikke tid til dette. Kjørt innsiden av Jomfruland og derfra ligger stedene som perler på en snor. Risør/Lyngør osv. Vil absolutt anbefale et stopp på Sandøya for å strekke på beina. Innerst i Sandøykilen har man kafe med uteservering og butik hvis man trenger påfyll av proviant. Øya er verdt et besøk i seg selv med mye kultur. Er dere tidlig på plass rekker dere kanskje å få med dere det beste brødet på kysten fra bakeren på øya. (Lange køer og utsolgt relativt fort i høysesongen) Jeg kan se om jeg kan få plottet inn vår rute slik Komodo gjorde for meg i tråden over. 

Tenker du å bruke god tid/som en ferie er det nesten uendelige muligheter på strekket mellom Tønsberg og Kristiansand.

Hvor stor båt er det snakk om og hvor dypt stikker den? 

Ps. Tenker å gjenta turen fra Oslo ned til sørlandet helgen 19-21 juni.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...