Trophy Startet 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2020 Var i båten i går og sjekk at alt var i orden og der hadde avfukteren stanset. Av/på knappen stod og blinket. Startet den igjen og da kom det en bankelyd som økte i hastighet når eg økte farten. Hva kommer dette av ? Mulig å fikse ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Avfukteren din slår av ved rundt 5 plussgrader. Viften på min, maken til din, har flikka borti et eller annet siden dag 1. For 7 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 (redigert) Tipper at lyden forsvinner når du kantrer den litt? Ihvertfall endrer seg? hadde sånn på min for 3 år siden. Sendte mail til importøren, han var jo medlem her. Tipper vifta din henger litt løst? Jeg åpna min og fant ut at en av 3-4 skrue som holdt vifta var borte. Og noe plastgreier ved aksling var knekt. Vifta var derfor lealaus. fikk ny vifte i posten på et par dager. ( og deklar) For å åpne den må du plukke av deklaren på toppen, under der er skruer. Og så er bare å jobbe seg videre. har dessverre ingen bilder og husker ikke fremgangsmåten, annet enn de skjulte skruene medlemmet akvanauten var importøren den gang ser jeg nå av en im- samtale vi hadde. Han var pålogget sist i desember 2019. . Redigert 1.Mars.2020 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Er vel Elkjøp som forhandler Maeco nå. Om det ikke lar seg fikse så har de varianter med nøyaktig samme funksjon fra 1500,- til et par tusen. Foreløpig... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Trophy skrev for 6 timer siden: Var i båten i går og sjekk at alt var i orden og der hadde avfukteren stanset. Mulig å fikse ? Den kan fikses. Ring «Bedre Inneklima» i Sandefjord. Er den innenfor fem år koster det som regel ingen ting. Prøv å snu avfukteren på hodet og rist den litt. Se om noe kommer ut. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 1.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Mange gode tips her...mange takk Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Etter siste informasjonen jeg fikk, tar Bedre Inneklima kr. 1500 som utgangsbeløp, altså minimumspris. En bekjent hadde levert inn sin til Seatronic for rep., og ble kontaktet av Bedre Inneklima. Med frakt og plunder er det vel ikke mye å spare om garantien ikke tikker inn. Man bør forhåndssjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Bak på avfukteren står det et skilt med produksjonsår. Jeg har to avfuktere som var inne til reparasjon. Ringte og avtalte med firmaet, Bastøfergen tur retur og alt var ordnet i løpet av en formiddag. På tidligere modeller har fabrikken brukt små hvite strips rundt noen kabelstokker inne i avfukteren. Når disse blir sprø og ryker kan restene falle ned og lage lyd i maskinen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 TS bor i Ålesund :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Da er det bare å ta hurtigruta til Bergen, og sitte på en odde og vente på at Bjørn skal på hentetur Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Hulda skrev 1 time siden: TS bor i Ålesund :-) Norgespakke, 180 kroner hver vei. Samme pris som bastøferga Moss - Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Flid skrev 1 time siden: Norgespakke, 180 kroner hver vei. Samme pris som bastøferga Moss - Horten. Det er jo ikke dårlig! Uansett, om jeg skulle inn med min, jeg hadde heller gått til Elkjøp og kjøpt meg en ny avfukter. Den koster, i hht. hva som er oppgitt her, ikke mer enn hva verkstedet vil ha som garanti fra kunden før de i det hele tatt begynner å skru. I så måte er disse avfukterene å betrakte som 'kjøp og kast'. De er rimelige, gjør en utmerket jobb, resirkulering etter endt funksjonstid. Avfukteren min går ikke mange timene i året. Utdrag fra loggboken til Hulda, avfukteren har ikke vært på de siste fire ukene. Vifteovnen er på fordi jeg skal jobbe: 16.01.2020 Om bord kl. 10:30. SW 2 m/s (Nordkoster 9,5 m/s), skyfritt, +7 grader. Inne 17,2 grader og RF= 48 %. Og fuktighetsmåleren referert til her ligger rundt om 10 prosentpoeng høyere enn måleren fra Clas Ohlson. Nå skjærer jeg ut igjen. Beklager. Når inne- og utetemperaturen er nogenlunde lik, ligger RF og sirkler rundt 60 %. Hvilket virker rimelig i en bolig der det ikke er fritt vann noe sted. Ikke lekkasjer ovenfra. Dette har ikke noe med banking i avfukter å gjøre. Kun et utslag av 'jeg vil heller gjøre dette enn å støvsuge soveærelset'. Nå må jeg uansett til pers. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 ? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 (redigert) Startet den idag og prøvde å ta en video for å få med lyden, men filen ble ikke akseptert. Etter hvert så stoppet den opp. Kan slå den på, men den starter ikke. Produksjonsdato er ? Redigert 8.Mars.2020 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 14.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2020 Er på båten og har demontert Maeco'n og det var ingen problem med vifta, men det er nok den delen med tenner som lager lyden for når Maeco'n stopper går vifta uten en lyd.? Da får eg fortsette med sjøvannspumpe på barbord motor?☹ Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Ringte Bedre Inneklima idag og de kunne tatt en titt på den, men siden eg hadde åpnet den opp var det uaktuelt Da blir det nok bestilling av ny... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 På Elkjøp da muligens ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Trophy skrev for 3 timer siden: Ringte Bedre Inneklima idag og de kunne tatt en titt på den, men siden eg hadde åpnet den opp var det uaktuelt Det var firmaet sitt med god service :-( Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 26.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Geir Kåre S skrev On 25.3.2020 at 14.42: På Elkjøp da muligens ;-) Billigere på komplett.no Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Hulda Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Ikke noen grunn til å betale mer enn du må. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.