Jump to content

Bankelyd i Maeco DD8L

Trophy

Recommended Posts

Tipper at lyden forsvinner når du kantrer den litt? Ihvertfall endrer seg? 

hadde sånn på min for 3 år siden.  Sendte mail til importøren, han var jo medlem her. 
Tipper vifta din henger litt løst? Jeg åpna min og fant ut at en av 3-4 skrue som holdt vifta var borte. Og noe plastgreier ved aksling var knekt. Vifta var derfor lealaus. 
fikk ny vifte i posten på et par dager. ( og deklar)

For å åpne den må du plukke av deklaren på toppen, under der er skruer. Og så er bare å jobbe seg videre.

har dessverre ingen bilder og husker ikke fremgangsmåten, annet enn de skjulte skruene

medlemmet akvanauten var importøren den gang ser jeg nå av en im- samtale vi hadde. Han var pålogget sist i desember 2019. . 

Redigert av Eureka (see edit history)

Bak på avfukteren står det et skilt med produksjonsår. Jeg har to avfuktere som var inne til reparasjon. Ringte og avtalte med firmaet, Bastøfergen tur retur og alt var ordnet i løpet av en formiddag. På tidligere modeller har fabrikken brukt små hvite strips rundt noen kabelstokker inne i avfukteren. Når disse blir sprø og ryker kan restene falle ned og lage lyd i maskinen.

Flid skrev 1 time siden:

Norgespakke, 180 kroner hver vei. Samme pris som bastøferga Moss - Horten.

Det er jo ikke dårlig!

Uansett, om jeg skulle inn med min, jeg hadde heller gått til Elkjøp og kjøpt meg en ny avfukter. Den koster, i hht. hva som er oppgitt her, ikke mer enn hva verkstedet vil ha som garanti fra kunden før de i det hele tatt begynner å skru. I så måte er disse avfukterene å betrakte som 'kjøp og kast'. De er rimelige, gjør en utmerket jobb, resirkulering etter endt funksjonstid. Avfukteren min går ikke mange timene i året.

Utdrag fra loggboken til Hulda, avfukteren har ikke vært på de siste fire ukene. Vifteovnen er på fordi jeg skal jobbe:

16.01.2020

Om bord kl. 10:30. SW 2 m/s (Nordkoster 9,5 m/s), skyfritt, +7 grader. Inne 17,2 grader og RF= 48 %.

Og fuktighetsmåleren referert til her ligger rundt om 10 prosentpoeng høyere enn måleren fra Clas Ohlson. Nå skjærer jeg ut igjen. Beklager.  Når inne- og utetemperaturen er nogenlunde lik, ligger RF og sirkler rundt 60 %. Hvilket virker rimelig i en bolig der det ikke er fritt vann noe sted. Ikke lekkasjer ovenfra. Dette har ikke noe med banking i avfukter å gjøre. Kun et utslag av 'jeg vil heller gjøre dette enn å støvsuge soveærelset'. Nå må jeg uansett til pers.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...