Jump to content

Pusse vekk gammelt bunnstoff. Vinkelsliper eller polermaskin?


Bigdrago

Recommended Posts

Hei. Må fjerne restene av gammelt bunnstoff på en uttern d55. Har en polermaskin og en vinkelsliper. Klarer ikke å finne noe med borrelås som vil fungere på polermaskinen. Så da må jeg vel bruke vinkelsliperen, noen som kan anbefale hva jeg bør bruke og hvor grovt korn?

Link to post
Share on other sites

Ikke bruk slipepapir, bruk heller grovrengjører. Slipepapir tetter seg med en gang. Bruk gjerne en skrape og fjern det grøvste først. 

 

https://www.biltema.no/verktoy/sliping/slipetilbehor/grovrengjorer-2000020899?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H2ffULIdnZPceLZZHIok7qp9nnaGZHjuxHiowIRtZnQqbKasUZuzVMaAsDxEALw_wcB

 

Jeg har brukt den største varianten (180mm) på en tohånds poleringsmaskin fra Biiltema. Fordelen med den er at man kan justere ned hastigheten slik at den ikke tar for hardt. Full spiker på en vinkelsliper kan bli litt brutalt mot gelcoaten :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bigdrago skrev for 8 timer siden:

Jeg har 2hånds fra biltema. Men hvordan fester du den til maskina?

Fester den som en vanlig slipeskive til vinkelsliper.

 

Legger ved et par bilder fra "Dracotråden" som du finner link til i signaturen min. Der finner du også flere bilder og betraktninger rundt det med å skrape og slipe vekk bunnstoff. Jeg slipte hele båten helt ren under. 

DSC_1140.JPG.3d8d5d2ff43938eb85ef245c6d67aa25.JPG

 

DSC_1141.JPG.7bf0a37fe12353c097a29cac5234963b.JPG

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...