Profondo Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 (redigert) Du har en 6V-53N og som alle Detroit Diesel 2-stroke som er i orden bruker den 190-200 gram diesel pr hk/time. En positive ting med motoren må være tilgjenlighet med deler frem til år 2050. (ps 53 står for 53 cubic inch pr høl 0.87 liter x6=5.22 liter) Redigert 24.Mars.2020 av Profondo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Princess_32 Svart 24.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 -morten- skrev for 8 timer siden: Da har du nok blitt lurt! lett å se på topplokkene at dette er 53 motoren ja altså 6 syl! Visste ikke att jeg ikke hadde kjøleveksler på motoren min i fronten?. kanskje greit å nevne at båten er 280cm bred og motoren tar opp all plassen i motor rommet. jeg har ett godt tips til de fleste ikke har svart på spørsmålet i toppen men valgt å dreie vekk fra temaet: les nøye det står i toppen av lenken?. dokumenter fra GM på motoren er fakta punktum. litt mye surr og vas inn på irrelevante temaer, baatplassen.no er noe jeg aldri kommer til å bruke igjen, alt for mye folk med ett ego problem her. takk for en første dårlig opplevelse alle mann og takk for relevante svar fra de to første som svarte. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Princess_32 skrev 14 minutter siden: Visste ikke att jeg ikke hadde kjøleveksler på motoren min i fronten?. kanskje greit å nevne at båten er 280cm bred og motoren tar opp all plassen i motor rommet. jeg har ett godt tips til de fleste ikke har svart på spørsmålet i toppen men valgt å dreie vekk fra temaet: les nøye det står i toppen av lenken?. dokumenter fra GM på motoren er fakta punktum. litt mye surr og vas inn på irrelevante temaer, baatplassen.no er noe jeg aldri kommer til å bruke igjen, alt for mye folk med ett ego problem her. takk for en første dårlig opplevelse alle mann og takk for relevante svar fra de to første som svarte. Ehm, okei? Her stiller samtlige opp med sin kompetanse gratis også er det slik du svarer tilbake? Geez... Det er jo ikke rart at folk henger seg opp i at du mest sannsynlig har gitt uriktige opplysninger ut i fra bildet, da er det jammen ikke lett å gi deg et riktig svar på ditt spørmål. Dette må da folk få lov til å ta opp... Vi kan jo illustrere dette med et annet eksempel: "Hva kan jeg få for denne Audien?" Og vedlagt følger dette bildet: Kanskje du forstår at folk hadde spurt litt ekstra før man hadde fått et svar? Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Hvor mye du får for den? Du får antagelig trøbbel, om du selger den som en 8V71 med, iht forbruk, størrelsesorden 600hk uten turboer og ladeluftkjøling.. Gå i båten og tell eksosrør. Det kan hende hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
Riksen Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Princess_32 skrev for 10 timer siden: motoren er en V8 71. jeg har papirer på motoren. (masj fart på 18knop = 1000kr timen) 2000 rpm (maks fart på 26 knop koster 130L i timen som utgjør ca 1800kr i timen (3500 rpm)) Regner med det er en skriveleif og dermed 2500 rpm på max? Som det blir skrevet, finnes det en og annen entusiast for disse. Ser det ligger en Detroit 6V 71 på Finn.no til 30.000,- så vil tiden vise om det er riktig pris eller ikke, men kan jo være en pekepinn på prisleiet. Bildet på den spesifikke annonsen fikk ikke meg i kjøpsmodus akkurat... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Princess_32 skrev 33 minutter siden: baatplassen.no er noe jeg aldri kommer til å bruke igjen, alt for mye folk med ett ego problem her. takk for en første dårlig opplevelse alle mann og takk for relevante svar fra de to første som svarte. Du har bidratt med tre innlegg på baatplassen.no, og dømmer forumet nord og ned. Er du sikker på at du ikke undervurderer hvor mye enkelte gir av seg selv for å hjelpe andre her inne? Og når det gjelder spørsmålet ditt så har du jo fått svar på det; du må regne med å betale for å bli kvitt den. Og da er det jo helt legitimt at tråden sporer over i hvorvidt du har den motoren du tror at du har. Kanskje du kan legge ut noen bilder av motoren som gir en sikker indikasjon på hvilken motortype du har? Det som fulgte med av dokumentasjon er jo ikke et sikkert bevis på at det er rett motor. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
HansH Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Hei @Princess_32. Dette kan da ikke være noe å ta seg nær av. Du har satt i gang en interessant debatt som vi alle har lært av. Du finner en serie 6V 53-motorer (som din) til salgs i USA her: De har ca 200 hk og et bra dreiemoment. I forhold til det du spør om så kan man jo starte i motorens hjemland med noen annonser. https://www.mylittlesalesman.com/detroit-6v53-engines-for-sale-i4c235f6970m366096 Omgjort til NOK ligger de fra drøyt 25' til nær 70' "over there". I størrelse og ytelse kan 6V53 sammenliknes med Volvo Penta 60-serie. Dette er rekkeseksere på 5,5 liter som kom i 1976. TAMD60A 1976 1978 200 TAMD60B 1978 1983 222 TAMD60C 1983 1987 250 6V53 er fortsatt en nokså stor motor for en slik båt. P32 var vel opprinnelig levert med to relativt små motorer og drev, så dette har nok vært en større ombygging i sin tid. Fart og ytelse du oppgir kan stemme bra ift en båt på ca 4 tonn med slik motorisering. For å vurdere pris kan du sammenlikne med Volvomotorene listet over. Den samme Volvomotoren ble (som din DD-motor) levert i en serie andre konfigurasjoner. Blant annet disse fra samme tidsrom:. De kan ha stått i busser, generatorer, skurtreskere, lastebiler osv. Tror nok Volvo har et større marked hos oss, og derved høyere bruktpris. TD60A TD60B TD60B G TD60B PP TD60D TD60D-83 TD60DG-83 TD60DPP-83 TID60D TID60DG Du finner sikkert enkelte 60-motorer i varierende tilstand til salgs i Nord-Europa. Det vil kunne gi en pekepinn om pris på din 53er. Personlig tror jeg neppe du kommer over 20-30', kanskje må du også halvere det hvis motoren er fra 70-tallet og med oppgitt timetall. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 (redigert) 9 hours ago, Princess_32 said: Visste ikke att jeg ikke hadde kjøleveksler på motoren min i fronten?. kanskje greit å nevne at båten er 280cm bred og motoren tar opp all plassen i motor rommet. jeg har ett godt tips til de fleste ikke har svart på spørsmålet i toppen men valgt å dreie vekk fra temaet: les nøye det står i toppen av lenken?. dokumenter fra GM på motoren er fakta punktum. litt mye surr og vas inn på irrelevante temaer, baatplassen.no er noe jeg aldri kommer til å bruke igjen, alt for mye folk med ett ego problem her. takk for en første dårlig opplevelse alle mann og takk for relevante svar fra de to første som svarte. Sorry at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt men ikke så lett å si når du viser bilde av en 6syl og spør om prisen på en 8syl Dessuten er oppgitt vekt turtall og forbruk ikke riktig. Jeg har vært på båtforumet her i mange år og har lært masse her av veldig flinke folk med mye kunnskap! selv har jeg også litt erfaring med seiling langs kysten og er over middels interessert i motorer og teknisk utstyr. Det hjelper lite om du har dokumentasjon på en 8V71 motor, om motoren din du linket til med bilde er din motor! For det er en 6V53 Hadde du kobla en 8V71 motor direkte på et drev er jeg ikke sikker på om drevet ville vart veldig lenge pga voldsomt direkte dreiemoment. Du kan kontakte Toroa på dette forumet, han er ekspert på MTU og Detroit Redigert 25.Mars.2020 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 15 hours ago, mthoms said: Er det nu rigtigt? Ifølge WiKi stoppede produktionen af 2-takt Detroit diesel '71 serien i 1995 ... https://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Diesel_Series_71 Detroit laver 4-takt nu, men 2-takt forsvandt vel sammen med de øgede krav til mindre forurening ... i dag er det vel kun de helt store fragtskibe, som har 2-takt motorer ... og de vejer noget mere end 1800kg. Ja riktig men det er 4t ja! DD15 brukes i 2020mod Lastebil (Freightliner) og som SveinHa sier 60 serien brukes mye i mindre lastebiler og pickup Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Comforthe Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 (redigert) @Princess_32 hvis du fremdeles er her; Husk at det er noe som heter "Don't shoot the messenger". Hva slags papirer er det du har på motoren? Dersom det f.eks er en manual, kan det hende at noen har lagt med feil når de solgte motoren? Det er jo litt dumt å bli snurt fordi noen prøver å redde deg fra å potensielt, og utilsiktet, lure noen ved et eventuelt salg. Uansett hvilken motor du ønsker å vite pris på så kan det være greit å sjekke om du finner noen til salgs et sted og se hva de forlanger. Jeg syntes ofte det er et vanskelig spørsmål å stille i forumer generelt. Hvis noen er interessert i det du vil selge vil de kanskje drive prisen ned? Det samme hvis de ikke er interessert da det er naturlig for mange å mentalt ikke sette av mange penger til et retorisk kjøp som aldri vil skje. Selv med de beste intensjoner om å hjelpe. Redigert 25.Mars.2020 av Comforthe (see edit history) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Princess_32 Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 -morten- skrev for 5 timer siden: Sorry at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt men ikke så lett å si når du viser bilde av en 6syl og spør om prisen på en 8syl Dessuten er oppgitt vekt turtall og forbruk ikke riktig. Jeg har vært på båtforumet her i mange år og har lært masse her av veldig flinke folk med mye kunnskap! selv har jeg også litt erfaring med seiling langs kysten og er over middels interessert i motorer og teknisk utstyr. Det hjelper lite om du har dokumentasjon på en 8V71 motor, om motoren din du linket til med bilde er din motor! For det er en 6V53 Hadde du kobla en 8V71 motor direkte på et drev er jeg ikke sikker på om drevet ville vart veldig lenge pga voldsomt direkte dreiemoment. Du kan kontakte Toroa på dette forumet, han er ekspert på MTU og Detroit Hvor mye penger legger du på bordet på att du mener du har rett? tenker vi må sette ett minimum til 200 000kr. det må jo svi å ta feil?. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Du har ikke vært i feil båt og tatt bilde? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Princess_32 skrev 43 minutter siden: Hvor mye penger legger du på bordet på att du mener du har rett? tenker vi må sette ett minimum til 200 000kr. Morsom du. Ut fra informasjonen i første innlegg så er der så mye som ikke henger sammen. Du har fått konkrete tips fra dyktige folk men velger å tro på egen synsing likevel... Lykke til med båtlivet...du vil trenge det... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
-morten- Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 27 minutes ago, Princess_32 said: Hvor mye penger legger du på bordet på att du mener du har rett? tenker vi må sette ett minimum til 200 000kr. det må jo svi å ta feil?. ALLE her på forumet er interessert i å hjelpe deg å selge den motoren! Da må du først oppgi motorkode på den motoren du har i din båt!! og gjerne ta et bilde av motorplate og av motoren i ditt maskinrom! I det første innlegget prøvde jeg å fremsnakke Detroit Diesel, da flere her mente at verdien er minus! Dette er solide motorer som leverer selv om de har høyt forbruk i forhold til moderne nyere motorer. forbruksformelen på en dieselmotor er 0,17-0,21 liter per hk/t ren fysikk Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 SveinHa skrev 3 minutter siden: Morsom du. Ut fra informasjonen i første innlegg så er der så mye som ikke henger sammen. Du har fått konkrete tips fra dyktige folk men velger å tro på egen synsing likevel... Lykke til med båtlivet...du vil trenge det... Så, så, Svein, ikke sarkastisk nå :-) TS kan alt, eneste grunnen til innlegget hans var for å teste forumet :-) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 On 3/24/2020 at 12:52 PM, Princess_32 said: (maks fart på 26 knop koster 130L i timen som utgjør ca 1800kr i timen (3500 rpm)) Ser ut som om den går enda fortere her. https://ringutleier.no/advert/princess-32-til-leie/ Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 @Princess_32 Det er ingen tvil om at bildet du la ut ikke er en 8V71. Jeg så på min senest i dag, og ja, den er fortsatt ulik den du har på bildet. Som de aller fleste her inne sier, så er dette en 6V53NA motor. Dokumentasjonen som følger båten din er feil, eller så er bildet tatt av en annen båt. Du kan lett få bekreftet hvilken type motor du har, ved å lese merkeskiltet: "The model number and serial number on the V 53 engines are located on the top right-hand front corner of the cylinder block, as viewed from the rear of the engine. An example of a Series 6V53 serial number is 06DXXXXXXX". Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Kan jo være greit for @Princess_32 å benytte fakta og info her fra forumet til å oppdatere utleieannonsen slik at den ikke er direkte misvisende slik som nå. Ettersom dette er faktisk kommersiell virksomhet rettet mot forbrukermarkedet, gjelder som vanlig markedsføringsloven mm. Da er oppførsel og kommentarer her på forumet desto mer uforståelig med en trassig fornekting og ignorering av åpenbare fakta. https://ringutleier.no/advert/princess-32-til-leie/ Båten har en grom V8 Detroit diesel 9.3L. (Detroit Diesel V6 5,2 liter, type 6V53) Marsjfart: 12-16 knop og en maks fart på 32 knop.(var det ikke 26 knop ?) Neppe en type du ønsker å leie båt av. Minner ikke så rent lite om en viss her Wesenlund som insisterte på at pasientens bil heter Volvo Sonett og at den er italiensk: Sitér dette innlegget Link to post
Profondo Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Om du har en 8V- 71 serie begynner serie nummeret på 8VA-xxxxx. Når det gjelder pris får du sikkert ett godt bud på Moring.no ps: ser du hevder denne motoren bruker diesel for 1000 kr pr time, båt kan kjøres på avgiftsfri og den motoren du la ut bilde av bruker da diesel for 500 kr pr time på full fart. Lykke til med salget! Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Hva slags side er ringutleier egentlig? Orgnummeret fra "Om oss" gir flg svar hos brreg Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Profondo skrev 43 minutter siden: ps: ser du hevder denne motoren bruker diesel for 1000 kr pr time, båt kan kjøres på avgiftsfri og den motoren du la ut bilde av bruker da diesel for 500 kr pr time på full fart. Lykke til med salget! 17kr for avgiftsfri på marinaen her. Glad jeg kjører d6 som går på diesellukt og kjærlighet Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Da tror jeg du må finne deg en annen plass å bunkre. Fylte tanken på fredag til kr 10,- pr liter. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Nei dette blir jo bare dumt! her prøver vi å hjelpe TS å finne riktig motorkode! her er specs på 8V71, vil tro den er en drevtygger! med heftig dreiemomentkurve. Jeg tar sikkert feil men tror bildet av motoren TS har lagt inn er 53N, altså uten turbo Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Guest Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Bårdp skrev 6 minutter siden: Da tror jeg du må finne deg en annen plass å bunkre. Fylte tanken på fredag til kr 10,- pr liter. Har dieselkort og rabattavtale pga skyssbåt og næringsvirksomhet, så jeg betaler ikke 17. Men de tar 17kr literen av alle andre. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Eika skrev 3 minutter siden: Men de tar 17kr literen av alle andre. Da kan det umulig være noen "alle andre" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.