Framtia Startet 27.Mars.2020 Del på Facebook Startet 27.Mars.2020 Da ser det ut til at Færderseilasen er tenkt flyttet til 14. august. Om situasjonen tillater regatta da, blir det i hvertfall en ganske annerledes opplevelse enn å seile midt i juni. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Code0 Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Hva er kilden din? Ikke noe på https://faerdern.com Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 (redigert) Røper aldri mine kilder... ? Men sjekk KNS på Facebook eller seilmagasinet.. Redigert 27.Mars.2020 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Code0 Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Framtia skrev 2 minutter siden: Røper aldri mine kilder Nei da så Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Kolliderer med Asker rundt, så da blir vel den kanskje flyttet eller avlyst? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Code0 Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 (redigert) 14. -16. August https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=873486026410309&id=235705910188327 Redigert 27.Mars.2020 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Etter mye frem og tilbake blir Færdern arrangert på den vanlige helgen, men vil altså starte i Drøbak (lørdag 13 juni), og ha målgang samme sted senest 24 timer etter. I skrivende stund er det ca 130 påmeldte båter, og man har tillatelse til å ha med maks 200 båter. Den aller største klassen er NorRating Doublehanded med over 70 båter påmeldt (undertegnede seiler her). Flere som skal seile? www.færdern.com Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Indy Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Seiler doublehanded. I år kan ikke doublehanded velge rute, men regner med at med vår rating blir det Tristein.. Håper på LITT mere vind enn det var på Filtvet shorthanded... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 (redigert) om varslet nå slår til blir det enda lettere forhold... Men lenge til enda :-) Redigert 5.Juni.2020 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Vindøyet Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Takket nei til plassen i år. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Vurdere å debuter i Færedern, må bli singlehanded Men jeg har noen spørsmål. Hva er SH begge baner? Det er jo klasser for SH Tristein og SH Hollænder Er alle klasser unntatt tur med spinnaker? Har bare hatt gennaker opp alene en gang, så er ikke helt dreven selv om det gikk greit. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Tror "begge baner" er båter som enda ikke er sortert til Hollender eller Tristein. Spinneren heiser du om du synes forholdene er egnet, ellers er det jo bare å la den ligge 😀 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Too Much Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Takk, tenkte vel det hadde vert greit å stille i en klasse uten, men det er jo ikke et alternativ ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Du kan vel stille i Tur uSp evt Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Too Much Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Meldte på SH til Hollændern, ingen grunn til å la gennakern ligge i sekken til evig tid... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Fikk du prøvd gennakeren Too Much? Det ble en herlig seilas for vår del. Nydelig vær og et føre som på det beste var himmelsk. Alltid litt kjedelig når det blir perioder helt uten vind, det rammer litt tilfeldig, og gir store utslag på resultatene. Men det er jo en del av sjarmen. Synes litt synd på de som ikke klarte ha stor nok båtfart til å overvinne tidevannstrømmen over mållinja, skjønte det medførte en del DNF. Nå gleder vi oss til neste år. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Too Much Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 (redigert) Om jeg gjorde, ble 3 runder med gennaker, heftig broach x 3 og en lettere ukontrollert berging rette nord for Gullholmen ble det også, Tape en del tid på det :-) men sabla moro når man skjønner at dette ikke er farlig, men plenty med adrenalin blir det Ble også liggende å drive en god stund på vei utover. Verst var det dog fra Filtvet til mål i Drøbak, jeg brukte flere timer. Det har jo sin sjarm å være 50 meter fra mål, for så drive en snau nautisk mil sydover i løpet av en drøy time men båten roterer . Mange som trakk seg da, men jeg kunne jo ikke trekke meg så nærme mål i min første Færder. Når det endelig kom et ørlite drag fikk jeg listet meg i mål med et nødskrik En ting er sikkert, gennaker er gøy når bare usikkerheten rundt berging gir seg. Jeg har jo ikke strømpe, lot halsfestet på gennakeren gå og dro den ned nedgangen fra cockpit, helt greit, også alene med ganske mye vind. Jeg har dessuten et klart behov for å trene i lett vind.... Redigert 15.Juni.2020 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Jeg meldte meg på i siste liten. Uten gyldig målebrev ble det tur/familie uten spinnaker. Stolte på yr og så for meg rask genuaslør både ned til Medfjordbåen og tilbake til Drøbak. I mål og i seng i god tid før midnatt. Trodde jeg. Dårlig start, men ellers gode valg (tror vi) og grei båtfart fram til Krokbukta sør på østsiden av Drøbaksundet. Deretter fire timer med konsentrert lettvindsseiling mot mål. En neglebiter av en innspurt bare snegler og seilere forstår gleden av. En stund hadde vi et visst håp om å kunne bli nr to i mål. Det ble tilslutt en hederlig femteplass etter en herlig dag på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.