Røste81 Startet 5.April.2020 Del på Facebook Startet 5.April.2020 Hei. Har en 2013 E-tec som lader dårlig på tomgang. Charging ok-dioden lyser ikke og den lader 12-13 på tomgang og 14.5 på full gass. Siden vi driver med trollingfiske så er dette litt kritisk, da vi ofte kjører i 1,5-3 knop. Noen forslag om hva dette kan komme av? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 5.April.2020 Del på Facebook Svart 5.April.2020 Mangler noen magneter under svinghjulet eller så begynner laderegulatoren og kødde (denne ligger i hjernen, så da er ett ecu bytte det enkleste) Sitér dette innlegget Link to post
Røste81 Svart 6.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2020 Eika skrev for 19 timer siden: Mangler noen magneter under svinghjulet eller så begynner laderegulatoren og kødde (denne ligger i hjernen, så da er ett ecu bytte det enkleste) Hørtes dyrt ut? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Hvis det er magnetene på svinghjulet så kan du prøve å lime de på plass igjen. Hvis det er laderegulatoren så koster det ca 15k Sitér dette innlegget Link to post
Røste81 Svart 6.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2020 Ok. Når jeg vrir om nøkkelen så lyser ikke indikatordioden som viser at lading er ok. Men den lyser heller ikke på feil i running mode.. Den lader 12-13 på tomgang og 14.5 på full gass. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 (redigert) ta et multimeter og mål rett på dynamon når motoren går på tomgang. ikke alltid man kan stole på instrumentene. sjekk og om det kan være noe rust på magnetene og irr og rust på kontakter. Redigert 6.April.2020 av mathi92 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 @mathi92 det er desverre ikke så lett på etec, for de har ikke vanlig dynamo. Ligger en spole under svinghjulet, så er det masse magneter på svinghjulet, som sender strøm til hjernen, som igjen har laderegulatoren. Genialt system så lenge alt virker som det skal, men er ett mareritt for lommeboka når det først begynner å kødde @Røste81 jeg tipper det er laderegulatoren i hjernen som kødder da. Har en etec med helt kaputt laderegulator, den går som en kule og ingen feilmelding. Men må lade batteriet hver 2 uke Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Jeg har en 75 hk e-tec 2005 modell. Den må ha litt turtall ut over tomgangsturtall for å lade. Ha alltid vært sånn. Spørs om ikke det er slik landingen fungerer på denne motoren . Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Til trollingfiske, hadde jeg kjøpt meg en Suzuki 4takt. Etecene er glade i litt turtall som 2taktere flest Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.