magnuje Startet 6.April.2020 Link til dette innlegget Startet 6.April.2020 Jeg sugde opp litt diesel fra bunnen av tanken og som dere ser er det et hvitt stoff på bunnen der. Leste meg opp og det virker som dette er voks som skilles ut når det er kaldt. Men her på østlandet er det godt over 0 grader for tiden. I går var det sikkert 7 grader. Er dette normalt? Bør jeg fjerne dette fra tanken? (Bildet ble visst rotert, men dere forstår greien) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 vil tro voks ikke er så sunt for ett dieselfilter så det er sikkert greit å få vekk- Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
magnuje Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Men er det normalt at voks skilles ut på den måten i plussgrader? Eller kan det være noe annet? Parafin? Dieseldyr? En tilsetning av noe slag (ovetok båten i fjor høst)? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Det er ikke dieselvoks. Dette kan du google selv for nøyaktig info., jeg gidder ikke. Men på generelt grunnlag vil 'sommerdiesel' felle ut voks fra rundt 10 minus. Når temperaturen går over utfellingstemperaturen, går voksen tilbake i dieselen igjen. Hva du har på tanken, vet jeg ikke. Ligger flasken i horisontalplanet? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Solheim Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Litt vanskelig å se ut fra et bilde, men vil tro at dette er dieseldyr. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 (redigert) Takk for svar! Da går jeg ut ifra at jeg har dieseldyr og lager meg et dieselpoleringssystem. Antok av en eller annen grunn at dieseldyr ville være mer brunlig i fargen og ikke melkehvit. Her er et bilde uten blitz. Mulig det faktisk er litt brunfarge her ja. Redigert 6.April.2020 av magnuje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 på det siste bildet ser det nesten ut som om det bare er litt vann. Er det seigt? uansett greit å polere diesel og rense tanken antagelig Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
magnuje Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Snakket med noen proffe på dette og fikk meget gode råd. De spurte med en gang om det har blitt brukt alron på tanken. Og det har det! De har erfaring med at nettopp alron lager en slik hvit seig guffe i bunn av tanken. Så da blir det å suge opp fra tanken til jeg ikke får tak i mer slik guffe. Noen som kan anbefale noen rimelige og gjennomsiktige dunker som jeg kan flytte dieselen over i? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Synes dieselen så uklar ut ovee gørret også, men det kan være lyset. Dieselen skal være helt klar og gjennomsiktig. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hulda Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 magnuje skrev for 1 time siden: Noen som kan anbefale noen rimelige og gjennomsiktige dunker som jeg kan flytte dieselen over i? Bla deg ned til 13.06.2017 her. Hvis du vil vite mer, bare å lese om rensing/filtrering/polishing/setteling etc. utover i denne tråden. Hos meg funker det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.