Kjetil Solheim Startet 6.April.2020 Del på Facebook Startet 6.April.2020 Dette gjelder en VP -DPH fra 2007. Triminstrumentet viser 50 og lyser rødt når drevet er helt nede. Dersom jeg trimmer drevet helt opp vises bare 2 streker og blinker rødt. Jeg har forsøkt å kalibrere, men får det ikke til. Det er mulig jeg ikke bruker riktig prosedyre. Trim indikator kom i ulage nå i helga, etter at jeg måtte skifte den bakre propellen fra badeplattformen. Den har fungert utmerket helt frem til da. Kan det være giveren som er ødelagt? Har noen delenummer til denne? Må det brukes VODIA for å kalibrere dette? Mange rare spørsmål, men jeg vet det finnes flinke folk her inne så jeg håper på svar. Jeg får startet motor og kan bruke båten, men jeg ønsker å få dette i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Solheim Svart 7.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2021 Oppdatering: Jeg fikk kalibrert trimmen etter mange forsøk, men den oppstod igjen neste gang jeg hevet drevet over vann. Jeg har nå byttet til ny trimsensor, og alt virket perfekt etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 Jeg har 2 stk dph drev og det ene endrer seg litt ila sommeren så må kalibrere noen ganger ila sesongen. Var det vanskelig å bytte giveren? Kunne du fortalt litt om det? Var det dyrt og vanskelig? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Solheim Svart 14.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2021 Hei Det er ikke vanskelig å bytte denne sensoren, dersom det ikke er trangt rund motor. Denne står helt bak på babord side. Jeg kjøpte sensoren hos Marinedeler: https://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1000077242 Snakk med dem, de er hyggelige og behjelpelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.