Jump to content

Vaske dekk med terrassevasker?


Popeye70

Recommended Posts

Har i alle år brukt høyttrykksvasker på antisklibelegget for å få dekket ordentlig rent, men i år ble Surfex Hd sprøytet på med lavtrykkssprøyte og lot dette virke i 5—10 minutt før skrubbing. Dekket har aldri vært renere, absolutt den beste og raskeste metoden jeg har testet til dette problemområdet. Anbefales. Ser at Fantino har noe annen erfaring enn meg angående Surfex til dette formålet. 

Link to post
Share on other sites

Hmm. Surfex HD er notert! Aldri hørt om det før. Kan fort bli innkjøp.

 

Jeg har egentlig bare ikke vært fornøyd med høytrykksspyling da det alltid har krevd grundig skrubbing som etterarbeid og dermed ikke var særlig arbeid spart (snakker selvsagt ikke om 5 år gammelt dekk som er helt svart, men litt skittent etter sesongen).

Link to post
Share on other sites

Husk å skylle av Surfex godt, ellers kan du få skjolder som er veldig vanskelige å fjerne! 

Jeg håndvasker også båten etter hver gang, (den står i hagen..) men sleit noe fælt med å få pent antiskli i fjor, i år blir det terrassevasker, ja.

Brukte liten negleskrubber og masse forskjellige vaskemidler, men det svarte greiene satt godt!

Link to post
Share on other sites

Blandingsforholdet av Surfex HD ble tatt litt på gefylen, men 20:1 eller noe i den duren. Viktig at såpe får virke en stund, og jeg vasker alltid kun i regnvær for å unngå at såpe tørker inn, kan lett bli skjolder da. Surfex HD er også et vidundermiddel til å vaske bort sorte renninger, sprøytes på med lavtrykkssprøyte og lar virke litt. Vasker deretter hele båten med en god voksshampo.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...