Fnm marine diese Startet 9.April.2020 Del på Facebook Startet 9.April.2020 Tert hull i eksosmanifold å trenger ny/brukt nån som har?? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Du kan høre med KD trading https://www.kdtrading.no/fnm Det kommer an på hvor mye tæring det er, men det er mulig å reparere midlertidig med belzona Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Hadde ikje så løst å bruk belzona. Om det slepp litt så e d turbohavari. Litt gira på ny brukt en Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 (redigert) Er det selve eksosmanifolden eller i bendet etter manifold. Anbefaler i så fall at du opplyser om du trenger til Volo eller Mercruiser drev. Flott om du kunne delt et bilde eller to... ? Få som har disse motorene, så få muligheter til å lære av feilene.. Redigert 9.April.2020 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Er selve eksosmanifolden. Lekker kjølevann inn i eksosen å ender opp i sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Går sjøvann/kjøling i kanal inni manifold for kjøling av eksos. I den ene kanalen renner kjølevann ut ilamme eksos å ender opp i sylinder Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Takk for veldig nyttig deling ? Kjenner ikke til samme feil på noen annen motor. Hvor mange timer hadde den gått når du merket det? På min HPEP 250 som montert på DPE drev, så var sveisene utført uten bakgass. Sveisen var heller ikke behandlet innvendig i røret så jeg kappet bort sveis og HAZ (det området som blir misfarget ved sveis) og la ny sveis. Om du har samme type rør, anbefaler jeg at du kikker på det når du allikevel har det demontert. Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Dette er en komplett del som er støp alu. Ingen sveiser. Ska få jentungen til sengs å ta flere bilder så ser dere det bedre. Motor har 330 timer. Kjent problem på di fleste motorer. Støpalu til eksos og kjøling er dårlig kombo. Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 dieselfan skrev for 5 timer siden: På min HPEP 250 som montert på DPE drev, så var sveisene utført uten bakgass. Sveisen var heller ikke behandlet innvendig i røret så jeg kappet bort sveis og HAZ (det området som blir misfarget ved sveis) og la ny sveis. Om du har samme type rør, anbefaler jeg at du kikker på det når du allikevel har det demontert. Beklager upresist språk... Over, så beskriver jeg det sveiste eksosbendet, IKKE eksosmanifolden Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 dieselfan skrev 2 minutter siden: Beklager upresist språk... Mer upresist språk i denne tråden dieselfan. Ser at moderator har vært inne og endret trådtittel til "tett hull i eksosmanifold", mens trådstarter tydeligvis beskriver at det har tæret hull i manifolden. Kanskje etikettereglene for forumet om å ikke skrive på dialekt har noe for seg allikevel... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
diesel 2019 Svart 16.Mai.2020 Del på Facebook Svart 16.Mai.2020 Sikker alle som vet dette, men bruk alltid rød kjølevæske hvor det er aluminiums deler i motor... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.