Jump to content

FNM HPEP250 tett hull i eksosmanifold


Fnm marine diese

Recommended Posts

Takk for veldig nyttig deling ?

 

Kjenner ikke til samme feil på noen annen motor.

Hvor mange timer hadde den gått når du merket det? 

 

På min HPEP 250 som montert på DPE drev, så var sveisene utført uten bakgass. Sveisen var heller ikke behandlet innvendig i røret så jeg kappet bort sveis og HAZ (det området som blir misfarget ved sveis) og la ny sveis. 

 

Om du har samme type rør, anbefaler jeg at du kikker på det når du allikevel har det demontert.

 

 

 

Link to post

Dette er en komplett del som er støp alu. Ingen sveiser. Ska få jentungen til sengs å ta flere bilder så ser dere det bedre. Motor har 330 timer. Kjent problem på di fleste motorer. Støpalu til eksos og kjøling er dårlig kombo. 

Link to post
dieselfan skrev for 5 timer siden:

På min HPEP 250 som montert på DPE drev, så var sveisene utført uten bakgass. Sveisen var heller ikke behandlet innvendig i røret så jeg kappet bort sveis og HAZ (det området som blir misfarget ved sveis) og la ny sveis. 

 

Om du har samme type rør, anbefaler jeg at du kikker på det når du allikevel har det demontert.

 

Beklager upresist språk...

Over, så beskriver jeg det sveiste eksosbendet, IKKE eksosmanifolden :crazy:

Link to post
dieselfan skrev 2 minutter siden:

Beklager upresist språk...

Mer upresist språk i denne tråden dieselfan. Ser at moderator har vært inne og endret trådtittel til "tett hull i eksosmanifold", mens trådstarter tydeligvis beskriver at det har tæret hull i manifolden. Kanskje etikettereglene for forumet om å ikke skrive på dialekt har noe for seg allikevel...

 

Link to post
  • 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...