Geir Øistein Startet 10.April.2020 Del på Facebook Startet 10.April.2020 Hei dere! De fleste kjenner vel til bråket/skilsmissen mellom KNBF og Fender Marine. Vi er nå blitt anbefalt å bytte til Tryg forsikring, og jeg fikk også tilsendt et tilbud fra dem. Jeg kan ikke se at tilbudet var noe bedre enn det jeg har hos Fender Marine. Prisen var også lik. I tillegg har jeg lest flere steder at båtfolk har vært plaget ang skadeoppgjør hos Tryg. Da jeg var forsikret hos Norwegian Brooker var båt og motor forsikret for forsikringssummen i 12 år, uten alders fradrag for båt og motor (Utenbords 300 HK). Jeg mener jeg har samme avtale Fender Marine, selv om Tryg mener dette ikke kan være tilfelle. Kjøpte båt og motor i 2014, men har kun kjørt ca. 300t. Alt er strøket! Jeg er derfor ikke interessert i å bli avspist med 5 eller 10% i verditap pr. år. Noen som har forslag til et seriøst forsikringsselskap som man kan stole på? Er langt mer opptatt av hva jeg får dekket ved et eventuelt uhell enn prisen på forsikringen! MVH Geir Øistein Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Jeg ville bedt om tilbud fra Gjensidige og Pantaenius, og lest nøye gjennom vilkårene. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Øistein Svart 10.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2020 Takker for svar! Jeg har lest litt om Pantaenius. Har vurdert Søderberg & Partners som er kommet etter Norwegian Broker, men det er lite opplysninger om dem å finne. Jeg føler meg slett ikke sikker på KNBF anbefalinger om Tryg.. Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Men Fender Forsikringen står slik den er nå har jeg forstått? Og jeg trenger ikke lengre å betale medlemsavgift til KNBF? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Var fornøyd med Gjensidige helt til de skrudde opp prisen. Byttet så til IF, og har ingenting å klage på der :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Kallethekid Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Sjekk vilkårene dine. De fleste forsikringsselskaper betaler ut markedsverdi ved totalskade. Pantaenius og noen andre utbetaler avtalt forsikringssum. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Øistein Svart 10.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2020 Takker for den! Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Hos trygg Forsikring så må dere betale egenandel 1% av skaden min 8000 kr så hvis dere får total havari på en båt til ca 2 mill så blir egenadelen høy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.