Jump to content

Måler 13,4 på hvilestrøm

Rookie_332

Recommended Posts

Rookie_332 skrev 7 minutter siden:

Hmmm fra jeg koblet fra minus eller slo av lading 

Fra du koblet batteriene fra hverandre. Bør vente minst et døgn er min erfaring. 

Worry II skrev 3 minutter siden:

Har du solcellepanel på sløyfa ?

Betimelig spørsmål. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Rookie_332 skrev for 15 timer siden:

Hmmm fra jeg koblet fra minus eller slo av lading 

Det forklarer jo saken. Når du tar av ladingen får du en kunstig høy overflatespenning på batteriet en stund etterpå. Men du trenger ikke vente et døgn for å finne ut av dette, det klarer seg med å belaste batteriet litt kraftig en kort periode, så venter du noen minutter til det stabiliserer seg. Et eksempel på belastning kan være at du kjører en ankervinsj uten at motoren er i gang, eller at det mottar noe annen lading, eller at du setter på en belastning med f.eks. to 50W halogenlamper noen minutter. Da får du vekk overflatespenningen. 

Komodo skrev for 4 timer siden:

Det forklarer jo saken. Når du tar av ladingen får du en kunstig høy overflatespenning på batteriet en stund etterpå. Men du trenger ikke vente et døgn for å finne ut av dette, det klarer seg med å belaste batteriet litt kraftig en kort periode, så venter du noen minutter til det stabiliserer seg. Et eksempel på belastning kan være at du kjører en ankervinsj uten at motoren er i gang, eller at det mottar noe annen lading, eller at du setter på en belastning med f.eks. to 50W halogenlamper noen minutter. Da får du vekk overflatespenningen. 

Ok takker regnet i dag fikk ikke målt gjør det i morgen ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...