Jump to content

Reparasjon av sprekk/hull under båten

Sondre93

Recommended Posts

Hvor stor er sprekken ? Bland nok til at du får gjort deg ferdig med jobben

Hvis du blander 1 og 1dl som er nevnt over, så kan du gå tom midt i jobben og hvis du trenger mer, så må du ta deg pause, blande mer, så mate det inn i glassfiber som allerede har masse halvherda gugge. Snarvei til elendig resultat. 

Nå det er sagt, så skal det sies at jeg aldri har vært borti dette "repair kittet" fra westsystem, men jeg har brukt noen tonn med polyester og glassfiber de siste 20årene 

Redigert av Guest (see edit history)

Hør på @Eika her! Og hvis dette er epoxy så må du også passe på temperatur. Alt fra West System er jo epoxy. Hva tenker du om det @Eika? Ville du brukt epoxy på dette? Som jeg har nevnt i andre innlegg så er har jeg valgt å ikke bruke eoxy på polyester etter å tatt vedheftsprøver sammen med polyester på kursene som jeg har kjørt sammen med @Knude. Jeg har i hvert fall fått erfare at det er lettere å jobbe med polyester og glassfibermatter enn epoxy og glassfibermatter.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Har ikke sett skaden, så vet jo ingenting bortsett fra at det er en sprekk 

Men det er ikke uten grunn at jeg har brukt flere tonn med polyester(rekorden min på 10tonn i år2000 slår jeg nok ikke med det første), epoxy er somregel noe oppskrytt drit hvis man ikke MÅ bruke det. Epoxy er fint til carbon/kevlar når man skal ha noe som skal være meget lett og sterkt. På carbon vil man også ha noe som ikke gulner, sånn at carbonfinish'n holder seg fin 

Redigert av Guest (see edit history)
Eika skrev for 3 timer siden:

Har ikke sett skaden, så vet jo ingenting bortsett fra at det er en sprekk 

Men det er ikke uten grunn at jeg har brukt flere tonn med polyester(rekorden min på 10tonn i år2000 slår jeg nok ikke med det første), epoxy er somregel noe oppskrytt drit hvis man ikke MÅ bruke det. Epoxy er fint til carbon/kevlar når man skal ha noe som skal være meget lett og sterkt. På carbon vil man også ha noe som ikke gulner, sånn at carbonfinish'n holder seg fin 

Jeg deler din oppfatning om epoxy.... :giggle::giggle:

Mvh

Solbris II

Er ikke så stor sprekk, kanskje 5-6cm, men nok til at det siger vann inn. Jeg skal få tatt bilde av skaden og legge det ut her, så skal jeg ta til meg tipsene og blande lite av gangen sånn at jeg får et bedre inntrykk av hvordan det gjøres og ikke sløser bort alt. Det følger med epoksy og herder i kittet. Så er det to bokser til som jeg er usikker på. Den ene er microsohere blend og den andre milled glas fibre blend 

Sondre93 skrev 55 minutter siden:

Er ikke så stor sprekk, kanskje 5-6cm, men nok til at det siger vann inn. Jeg skal få tatt bilde av skaden og legge det ut her, så skal jeg ta til meg tipsene og blande lite av gangen sånn at jeg får et bedre inntrykk av hvordan det gjøres og ikke sløser bort alt. Det følger med epoksy og herder i kittet. Så er det to bokser til som jeg er usikker på. Den ene er microsohere blend og den andre milled glas fibre blend 

Send det i retur og bruk polyester!

Hvor holder du til?

Redigert av Erikda (see edit history)

Mvh

Solbris II

Sondre93 skrev 58 minutter siden:

Ja det hadde vært snilt gjort. Jeg skal ut i båten førstkommende fredag og holde på med litt diverse ting. Passer det for deg da?

Ja, tror jeg har fri da gett!??

Send meg en PM med tlf nr så avtaler vi tid. 

Mvh

Solbris II

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...