Sondre93 Startet 11.April.2020 Del på Facebook Startet 11.April.2020 Hei. Har bestilt west system glas fibre repair kit og lurer på om noen kan gi meg blandingsinstruksene? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Det står nok på pakken. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Helge77 Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Bruk vekt når du blander dette å ver nøye når du blander det. Det tørker veldig fort huske ikke men ca 15 min lag små blandinger ca 1 desiliter så du Lerer deg å jobbe med dette før du begynner med større blandinger. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 (redigert) Hvor stor er sprekken ? Bland nok til at du får gjort deg ferdig med jobben Hvis du blander 1 og 1dl som er nevnt over, så kan du gå tom midt i jobben og hvis du trenger mer, så må du ta deg pause, blande mer, så mate det inn i glassfiber som allerede har masse halvherda gugge. Snarvei til elendig resultat. Nå det er sagt, så skal det sies at jeg aldri har vært borti dette "repair kittet" fra westsystem, men jeg har brukt noen tonn med polyester og glassfiber de siste 20årene Redigert 11.April.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Hør på @Eika her! Og hvis dette er epoxy så må du også passe på temperatur. Alt fra West System er jo epoxy. Hva tenker du om det @Eika? Ville du brukt epoxy på dette? Som jeg har nevnt i andre innlegg så er har jeg valgt å ikke bruke eoxy på polyester etter å tatt vedheftsprøver sammen med polyester på kursene som jeg har kjørt sammen med @Knude. Jeg har i hvert fall fått erfare at det er lettere å jobbe med polyester og glassfibermatter enn epoxy og glassfibermatter. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 (redigert) Har ikke sett skaden, så vet jo ingenting bortsett fra at det er en sprekk Men det er ikke uten grunn at jeg har brukt flere tonn med polyester(rekorden min på 10tonn i år2000 slår jeg nok ikke med det første), epoxy er somregel noe oppskrytt drit hvis man ikke MÅ bruke det. Epoxy er fint til carbon/kevlar når man skal ha noe som skal være meget lett og sterkt. På carbon vil man også ha noe som ikke gulner, sånn at carbonfinish'n holder seg fin Redigert 11.April.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 Eika skrev for 3 timer siden: Har ikke sett skaden, så vet jo ingenting bortsett fra at det er en sprekk Men det er ikke uten grunn at jeg har brukt flere tonn med polyester(rekorden min på 10tonn i år2000 slår jeg nok ikke med det første), epoxy er somregel noe oppskrytt drit hvis man ikke MÅ bruke det. Epoxy er fint til carbon/kevlar når man skal ha noe som skal være meget lett og sterkt. På carbon vil man også ha noe som ikke gulner, sånn at carbonfinish'n holder seg fin Jeg deler din oppfatning om epoxy.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sondre93 Svart 11.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2020 Er ikke så stor sprekk, kanskje 5-6cm, men nok til at det siger vann inn. Jeg skal få tatt bilde av skaden og legge det ut her, så skal jeg ta til meg tipsene og blande lite av gangen sånn at jeg får et bedre inntrykk av hvordan det gjøres og ikke sløser bort alt. Det følger med epoksy og herder i kittet. Så er det to bokser til som jeg er usikker på. Den ene er microsohere blend og den andre milled glas fibre blend Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.April.2020 Del på Facebook Svart 11.April.2020 (redigert) Sondre93 skrev 55 minutter siden: Er ikke så stor sprekk, kanskje 5-6cm, men nok til at det siger vann inn. Jeg skal få tatt bilde av skaden og legge det ut her, så skal jeg ta til meg tipsene og blande lite av gangen sånn at jeg får et bedre inntrykk av hvordan det gjøres og ikke sløser bort alt. Det følger med epoksy og herder i kittet. Så er det to bokser til som jeg er usikker på. Den ene er microsohere blend og den andre milled glas fibre blend Send det i retur og bruk polyester! Hvor holder du til? Redigert 11.April.2020 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sondre93 Svart 12.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2020 Sarpsborg Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.April.2020 Del på Facebook Svart 12.April.2020 Jeg holder til i Fredrikstad. Jeg kan komme og ta en kikk på det om du vil. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sondre93 Svart 12.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2020 Ja det hadde vært snilt gjort. Jeg skal ut i båten førstkommende fredag og holde på med litt diverse ting. Passer det for deg da? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.April.2020 Del på Facebook Svart 12.April.2020 Sondre93 skrev 58 minutter siden: Ja det hadde vært snilt gjort. Jeg skal ut i båten førstkommende fredag og holde på med litt diverse ting. Passer det for deg da? Ja, tror jeg har fri da gett!?? Send meg en PM med tlf nr så avtaler vi tid. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 12.April.2020 Del på Facebook Svart 12.April.2020 Slik taler en ekte BP-entusiast Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 13.April.2020 Del på Facebook Svart 13.April.2020 Komodo skrev for 11 timer siden: Slik taler en ekte BP-entusiast Må prøve å leve opp til vimpelen!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.