JosteinBæver Startet 19.April.2020 Del på Facebook Startet 19.April.2020 Heisann. Jeg er helt fersk på forumet, å håper jeg poster dette på riktig plass. Jeg har kjøpt meg noe som jeg trodde skulle være ett lite prosjekt, men har oppdaget en del med skroget som jeg trenger hjelp med. Hva har egentlig skjedd her? Er det dårlig forsøk på å plastre ett hull? Er det glassfiberen som går i oppløsning? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Ser ut som noen har gjort en dårlig jobb. Ikke slipt til ren glassfiber før støping. Sitér dette innlegget Link to post
JosteinBæver Svart 19.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2020 Ja det kan se sånn ut. Men jeg har null erfaring med glassfiber. Jeg bør vel slipe ned disse plassene da sekkert? Og handle meg glassfiber... Kan dette da legges uten og ta opp dørken inne i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Alt løst og skadet må slipes bort. Du får nok flere tips fra mer kompetente enn meg etter hvert. Om du endrer til mere konkret emnetittel, får du lettere hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Her må du slipe og støpe, det er det ingen tvil om. Det er ikke sikkert dette er som ille som det ser ut som ved første øyekast, men det vet du først når du får slipt rent. Mest sannsynlig så er det noen som har reparert en skade på en slurvete måte. På det første bildet ditt ser man at du har en delaming hvor vi ser at han har støpt rett på gelcoat og primer. Der du skal støpe må du slipe vekk både bunnstoff, primer og gelcoat. Hvis du så støper litt ut over det gamle bunnstoffet så sliper du bare vekk det før du smører på ny gelcoat og bunnstoff. Hvis du er interessert i å lese om reparasjon av slike skader så kan du lese tråden jeg har skrevet om ombygging av Draco 20 til jolle. Link til tråden finner du i signaturen min. På denne siden finner du noen gode videosnutter som viser hvordan du reparer med glassfiber. http://guider.fiberfix.se/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
JosteinBæver Svart 19.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2020 Tusen takk for innspill. Men si nå at det er ett hull jeg sliper fram der. Kan dette da fikses kun fra utsiden? Og må jeg bruke gelcoat, eller holder det med noe form for primer og bengalakk? Jeg skal forresten lese tråden din asap. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Får håpe gammel reprasjon ikke er like rævva som den var på min, men fikk da reparert det og ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 @Vdub det der blei ett skikkelig bra resultat da :) Sitér dette innlegget Link to post
JosteinBæver Svart 20.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2020 Så veldig bra ut. Hva gjorde du på innsiden der? Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 20.April.2020 Del på Facebook Svart 20.April.2020 Må innrømme at jeg så litt mørkt på det når jeg hadde slipt ferdig og det var ett stort hull der, men kunne jo ikke gi opp den dyre båten som kosta hele 5000 ? Var ribba for det meste på innsiden så det var lett og komme til for å slipe og plastre noen lag der og. Sitér dette innlegget Link to post
JosteinBæver Svart 21.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2020 Da har jeg slipt litt. Men klarer ikke å se hvor mye jeg skal slipe. Er dette en skade tro? Eller er det no forsterkning dem har tatt på? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.April.2020 Del på Facebook Svart 21.April.2020 Sikkert en skade som har vært reparert. Men du må slipe mer før du begynner å bygge opp. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.