Jump to content

Skade under vannlinjen i baugen, kjøpt meg mer enn jeg kan gape over?

JosteinBæver

Recommended Posts

Heisann. Jeg er helt fersk på forumet, å håper jeg poster dette på riktig plass. 

Jeg har kjøpt meg noe som jeg trodde skulle være ett lite prosjekt, men har oppdaget en del med skroget som jeg trenger hjelp med. Hva har egentlig skjedd her? Er det dårlig forsøk på å plastre ett hull? Er det glassfiberen som går i oppløsning? 

20200419_155130.jpg

20200419_155122.jpg

20200419_155205.jpg

20200419_155143.jpg

20200419_155112.jpg

Her må du slipe og støpe, det er det ingen tvil om. Det er ikke sikkert dette er som ille som det ser ut som ved første øyekast, men det vet du først når du får slipt rent. Mest sannsynlig så er det noen som har reparert en skade på en slurvete måte. På det første bildet ditt ser man at du har en delaming hvor vi ser at han har støpt rett på gelcoat og primer. Der du skal støpe må du slipe vekk både bunnstoff, primer og gelcoat. Hvis du så støper litt ut over det gamle bunnstoffet så sliper du bare vekk det før du smører på ny gelcoat og bunnstoff. 

Hvis du er interessert i å lese om reparasjon av slike skader så kan du lese tråden jeg har skrevet om ombygging av Draco 20 til jolle. Link til tråden finner du i signaturen min. 

På denne siden finner du noen gode videosnutter som viser hvordan du reparer med glassfiber. 

http://guider.fiberfix.se/ 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...