Jump to content

herder i gelcoatsparkel.

tom Cognac

Recommended Posts

Komodo skrev 1 time siden:

For mye så herder den fort, og den kan bli sprø.

For lite: Problemer med å få i gang herdeprosessen. Hvis den først herder så tror jeg ikke resultatet blir dårlig. 

Takker for svar.

Jeg spurte fordi jeg brukte gelcoatsparkel fra Bilteme https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/polyester/gelcoatsparkel-2000017195 og den brukte veldig lang tid på å tørke (nesten ett døgn), var klebrig lenge og veldig flytende. Hadde tidligere brukt en annen gelcoatsparkel kjøpt hos Maritim https://www.maritim.no/gelcoatsparkel som hadde en helt annen "oppførsel", den tøkket i løpet av noen timer (5 - 6 timer) og var lett å slipe etterpå. 

Har jeg gjort noe galt, - eller kan det være "noe rart" med Biltemas produkt?

Redigert av Brian Storm (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

paxo skrev for 2 timer siden:

Gammel herder?

For lite herder?

For lav temperatur?

(tørker ikke, herder)

Takker for svar.

Stiller meg de samme sp.mål - bortsett fra "for lite herder", jeg er sikker på at jeg brukte mellom 2 - 5% som jeg mener det står på bruksanvisningen. Lav  temperatur????????????? Det var nok ca. 15 + grader (kanskje også mer, sist søndag i Larkollen, Østfold). Gammel herder? Muligens. Jeg skal ut og forsøke litt til i dag, og blir resultatet det samme klager jeg til Biltema :wink:

Honduras skrev for 2 timer siden:

Er den gelcoatsparkelen iblandet voks

Ja, den herder og blir knallhard så lenge den får noenlunde riktig med herder blandet i seg og greit temperatur. 

Jeg har også opplevd at gelcoatsparkel herder noe tregt av og til, men da har det enten vært for lite herder til stede eller lav temperatur. Har brukt en del bokser med Biltemas gelcoatsparkel de siste årene (gelcoaten på båten min var som kjeks da jeg kjøpte båten), sparkelen har alltid herdet, men det har gjerne tatt litt tid når det har vært kaldt. 

Arne Henriksen skrev for 7 timer siden:

Du brukte den spesielle herderen?

Komodo skrev for 5 timer siden:

Har den ikke herdet ennå? Prøv å sette en vifteovn mot stedet slik at du får opp temperaturen skikkelig. 

Jepp - jeg brukte den herderen. :wink:

Den herdet over natta, har vært ute og slipt i dag, og da oppførte det seg som forventet. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...