Familiesnekke Startet 23.April.2020 Del på Facebook Startet 23.April.2020 (redigert) Hei, Jeg har et ror som er laget av svart stål. I fjor ble roret sandblåst, grunnet med to lag epoksy grunning, og så malte jeg på et bunnstoff som var beregnet på stål- og aluminiumsbåter; «Hempel Alusafe». Det virket rett og slett dårlig; det grodde rur og skjell som bare det! Jeg har to store sink-anoder skrudd rett på roret, så da lurte jeg på om jeg i stedet kunne bruke vanlig selvpolerende bunnstoff på roret? Vil sinken beskytte stålroret mot tæring, når det er kobber i bunnstoffet? Redigert 23.April.2020 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 23.April.2020 Del på Facebook Svart 23.April.2020 Jeg bruker ikke bunnstoff på noe metall under båten. Drev, trimflaps osv. Alle de stedene er det drevspray som brukes, og denne har jeg ikke hatt noe groe med. https://www.marineshop.no/seajet/105124/seajet-038-spray-volvo-grå--0-5l-bunnstoff-på-spray-til-drev-og-propell?gclid=CjwKCAjw-YT1BRAFEiwAd2WRtjNafMKuyS6C5soPgW4wl9OLvc3a2_yMwXwgnG7Yal2FB__M0YcA0BoCxucQAvD_BwE Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Familiesnekke Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Takk for tipset, @Sjøbliss, da skal jeg forsøke drevspray i år:) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Det er ingen problem å bruke vanlig selvpolerende bunnstoff på stål. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Hulda er jern hele veien. Skulle jeg brukt drevspray, ville jeg gått konk. Det er jeg uansett, men allikevel. Se 'Byggingen av Hulda, på oppfordring'. På land i juli i fjor. Se om dere finner noe rust. Gi i så fall tilbakemelding. Selvpolerende bunnstoff som inneholder kobber. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.