Jump to content

Gjenstridig skroggjennomføring - hva er trikset?


Frivakt

Recommended Posts

Sliter med å få ut en gammel skroggjennomføring. Har slipt bort kransen med vinkelsliper.

 

Jeg får dreid gjennomføringen i hullet, og bikket den litt fra side til side. Jeg får den også noen millimeter innover, men så er det brått slutt. Virker som hullet er trangere midt i, og det er sannsynligvis en liten messingkant igjen ytterst. 

 

Tar ikke sjansen på å verken slipe mer eller bruke mer krefter av hensyn til glassfiberen. 

 

Noen tips?

 

 

20200428_193847.jpg

Link to post
Share on other sites

Du må uansett bort med bunnstoffet før du setter i ny slik at pakningsmassen tetter, så jeg ville begynt med å trykke den helt ut og slipe så langt inn at alt bunnstoffet rundt hullet er vekk. Deretter ville jeg satt slipeskiva på høykant og tatt litt til inni hullet.

Kommer den ikke da er det antakelig enda mer av konen igjen. Jeg har platebor - nesten det samme som trinnbor - kon bor som kan ta store dimensjoner. Med den kan du ta den siste kanten.

 

Til å slipe nøyaktig anbefaler jeg 5" vinkelsliper med lamellskive. Lamellskive er en kuttskive med små lapper av sandpapir limt på.

 

Lykke til!

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...