Rookie_332 Startet 1.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2020 Når vi går cruise ca 26 knop slår flagget ganske bra pleier da å ta flagget inn så opp igjen ved lavere fart er det feigt ? hva gjør dere ... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Flagget står ute i alle hastigheter. ? Det må det tåle. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Nei :-) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Feigt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Tar det alltid ned når jeg skal kjøre i mer en 80 kn da bremser det såpass mye at jeg mister et par kn. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Rookie_332 Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 he he mottatt :D Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Derfor det er gaffateip nederst på stanga. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Olevine Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Holder meg konsekvent under 10-12 knop så unngår jeg problemet. PS, båten går ikke fortere Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Olevine skrev 16 minutter siden: Holder meg konsekvent under 10-12 knop så unngår jeg problemet. PS, båten går ikke fortere he he ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 (redigert) Det er lov å spare båtflagget for den største slitasjen. Har 9m flaggstang og 3m flagg hjemme, lar vær å heise det om det blåser frisk bris eller mer. Slik vindstyrke gjør at sømmene i bakkant ryker og stoffet flises opp. Ved høye hastigheter eller kraftig vind kan det samme skje med båtflagget. Et flagg med ødelagte sømmer skal i teorien ikke brukes. Kan gå med mange flagg i sesongen om man ikke tar hensyn... Redigert 2.Mai.2020 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Rookie_332 Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Rolf skrev 3 minutter siden: Det er lov å spare båtflagget for den største slitasjen. Har 9m flaggstang og 3m flagg hjemme, lar vær å heise det om det blåser frisk bris eller mer. Slik vindstyrke gjør at sømmene i bakkant ryker og stoffet flises opp. Ved høye hastigheter eller kraftig vind kan det samme skje med båtflagget. Et flagg med ødelagte sømmer skal i teorien ikke brukes. Kan gå med mange flagg i sesongen om man ikke tar hensyn... Takk for svar ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Har klart å knekke flagg stang festet av stål i 30 knop, det med en liten vimpel. Ingen skam å ta det ned Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
SøndreSvaberg Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Feigt Ta nødvendige forholdsregler! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Rookie_332 Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Furu skrev for 2 timer siden: Har klart å knekke flagg stang festet av stål i 30 knop, det med en liten vimpel. Ingen skam å ta det ned Takker :D Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 SøndreSvaberg skrev for 1 time siden: Feigt Ta nødvendige forholdsregler! He he ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Når jeg ligger i marsjfart med snekka (3/4 gass, 6,7 knop) har jeg flagget oppe, men når jeg gir full gass (7 knop) tar jeg det inn...? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Rookie_332 Svart 2.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 (redigert) Honduras skrev 15 minutter siden: Når jeg ligger i marsjfart med snekka (3/4 gass, 6,7 knop) har jeg flagget oppe, men når jeg gir full gass (7 knop) tar jeg det inn...? Hi hi pingle ?? Redigert 2.Mai.2020 av Rookie_332 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Det finnes jo høyhastighetsflagg. I forrige uke så jeg RIB'en til en statlig etat luske rundt i nærheten her. Tre fete utenbordsmotorer i hekken. Måtte ta frem kikkerten og se nærmere på det som så ut som en liten klump øverst i den ene antenna. Det var et flagg. Frimerke-størrelse splittflagg, men helt og pent. Tydelig tilpasset fartøyets tiltenkte hastighet. Mener at vi også hadde høyhastighets-flagg på Simrad-klassen til RS. Mer solide sømmer enn på flagget jeg hadde til egen båt, men det fikk like fullt gjennomgå og levde ikke så alt for lenge før det måtte byttes. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.