Jump to content

Lakk som flasser av i store flak


Muggebigge

Recommended Posts

Har en gammel trepram som skal gjøres klar for sommeren. Oppdaget enkelte bobler i lakken, noe som resulterte i at jeg kunne trekke av store flak med gammel lakk. Anbefales det at jeg trekker av mest mulig lakk? Eller skal jeg kun ta av det som har luft under? 

06CA5311-E656-4C20-8C8A-839E60BBA293.jpeg

2A5AAF3F-1C73-492D-84DA-48203FFE611C.jpeg

Redigert av Muggebigge
Mer informasjon (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis resten og ser slik ut ville jeg ha gjort den jobben det er å fjerne den gamle lakken. Skraping og sliping til slutt. Husker du hvilken lakk som er brukt tidligere?


Den enkleste veien videre er å la skroget få ligge tørt under tak en ukes tid før du impregnerer med Owatrol D1 (eller tilsvarende impregnering) og avslutter med noen strøk med D2 (eller tilsvarende lakk/herdende olje). D1’en vil fortrenge fuktighet og impregnere, mens D2’en gir glans og beskyttelse slik at ikke D1’en vaskes ut av vann med det første.

 

For ordens skyld, det finnes mange produkter som gjør samme jobben som Owatrol D1 og D2 her, nevnte bare dette fordi jeg har god erfaring med det (forutsatt at jobben gjøres skikkelig). Impregnering først for å erstatte fuktighet i treet med olje, og så forsegling til slutt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...