Biam1 Startet 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2020 Hei! Noe som vet hva som er best å bruke for å få det tett ved montering av rekker/pullere ol på dekk og overbygg? Har lakkert båten og demontert håndrekker mm og skal nå montere de igjen. De er festet med gjennomgående bolter i dollbord og hytte tak og jeg lurer på om det er vanelig å bruke silikon/sikaflex eller annet... Noen "båtbyggere" som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Har aldri gjort det, men jeg har fulgt litt med i timen. Ser ut som om Butyl tape er tingen. Se denne linken. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Noen som vet ? @Knude? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Silicon er fyfy. sika, tek7 etc funker. Butyl er nok bortimot det optimale dersom det er noe bevegelse i anleggsflatene, slik som på en rekkefot. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Tenker også på rundt boltene.. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Er mange som bruker Tec7 Sitér dette innlegget Link to post
Ubaat Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 (redigert) 591 marine sika er den jeg har erfart er best til slik. Bedre enn tec7, simson osv imho. Redigert 5.Mai.2020 av Ubaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Får man løsnet det igjen om man må da? ? Sitér dette innlegget Link to post
Ubaat Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 (redigert) Det kommer an på mengde du legger på. Hvis mann bare "gunner" på med sika og det får god heft kan det bli vrient, men moderat bruk bør ikke gi alt for store utfordringer ved demontering. Det er jo bare på gjennom føringen(boltene) du trenger å legge på, ikke rundt hele pulleren. Redigert 5.Mai.2020 av Ubaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 ?? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 6.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 .. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Bruk butyl, det får du løsnet senere. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Jeg ville gått for en MS-polymer basert fugemasse. Simpsons, Sika, tec-7, eller Bostik som jeg pleier å bruke. Hvis du ser på tråden min om ombygging av Draco 20 så kan du se hvordan jeg monterte rekke, og en hel del andre saker og ting, med fugemasse. https://baatplassen.no/i/topic/122661-draco-20-fra-daycruiser-til-jolle/page/76/#comments Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Biam1 Svart 6.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Takk ?.. Sitér dette innlegget Link to post
arivass1 Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Sikaflex er tingen! Brukte det på vår båt i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.