Poolboy Startet 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2020 Hei jeg skal nå male dørken i båten vår, det er noe ny lagt glassfiber å en del som er malt fra tidligere. Gammel maling sitter godt men har masse merker. Kan jeg pusse over å så påføre 2-3 strøk vinyl primer? Så påføre tre strøk Shipolin? Eller hva ned Biltema sin antiskli maling?? Trenger tips!!! Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 (redigert) Ville brukt noe annet enn shipolin om du tenker å bruke båten i nærmeste fremtid, tar jo en evighet før shipolin herder skikkelig. Trodde det var første spann det var noe galt med første gang jeg kjøpte, men når jeg kjøpte ett spann til senere var det likt det og. Redigert 9.Mai.2020 av Vdub (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 (redigert) Gode gamle Oxan gulvmaling får man ikke lenger, men jeg bruker Gjøco dekkmaling/emaljemaling på bunnlemmene i snekka. Tåler slitasje mye bedre enn Shipolin som er mer for skott og skrogsider. https://gjoco.no/no/produkt/produkt/dekkmaling90?p=40 Redigert 10.Mai.2020 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Poolboy Svart 10.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Takk for svar @Honduras, brukte du Gjøco sin Primer også? Bunnstoff primer? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 (redigert) I år hadde jeg alt for mye som skulle være ferdig på snekka samtidig(la den ut på fredag, og er ikke helt i mål enda), så jeg bare pusset over bunnlemmene med 120 eller 150 papir og rullet på to strøk. Bruk fordriver til å dra over etter rullingen. Malingen flyter fint ut og dekker veldig bra synes jeg. Jeg vet nok ikke før neste vår om jeg skulle brukt primer eller om det holder å matte ned gammel maling.. :) Du skriver bunnstoff-primer. Jeg har brukt malingen på bunnlemmene/dørken inne i båten. Nå er det ei helt åpen snekke, så det blir jo på samme måte som et dekk. Redigert 10.Mai.2020 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.