Jump to content

Male båtdekk


Poolboy

Recommended Posts

Hei

 

jeg skal nå male dørken i båten vår, det er noe ny lagt glassfiber å en del som er malt fra tidligere. Gammel maling sitter godt men har masse merker. Kan jeg pusse over å så påføre 2-3 strøk vinyl primer? Så påføre tre strøk Shipolin? Eller hva ned Biltema sin antiskli maling?? Trenger tips!!!

282B5F1B-A78F-491E-B85A-031CB9E4C21A.jpeg

Link to post
Share on other sites

Gode gamle Oxan gulvmaling får man ikke lenger, men jeg bruker Gjøco dekkmaling/emaljemaling på bunnlemmene i snekka. Tåler slitasje mye bedre enn Shipolin som er mer for skott og skrogsider. 
https://gjoco.no/no/produkt/produkt/dekkmaling90?p=40

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I år hadde jeg alt for mye som skulle være ferdig på snekka samtidig(la den ut på fredag, og er ikke helt i mål enda), så jeg bare pusset over bunnlemmene med 120 eller 150 papir og rullet på to strøk. Bruk fordriver til å dra over etter rullingen. Malingen flyter fint ut og dekker veldig bra synes jeg. Jeg vet nok ikke før neste vår om jeg skulle brukt primer eller om det holder å matte ned gammel maling.. :)

 

Du skriver bunnstoff-primer. Jeg har brukt malingen på bunnlemmene/dørken inne i båten. Nå er det ei helt åpen snekke, så det blir jo på samme måte som et dekk.

 

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...