giver Svart 1.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2005 Klarvær og blå himmel fra vest. God sikt, noe som trolig kan bli en båttur etter hvert. <{POST_SNAPBACK}> HeiDu får god tumleplass i fjorden nå. Ingen i Hesthagan. 2 på svai i Middagsbukta, som ligger blank. Ser ut til å være god plass på Steilene og. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Coronet27 Svart 1.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2005 Det ble for skummelt med så grov sjø uten å se bølgene. Men det var et forsøk, og når en bare bruker hodet og innrømmer at det kan bli for skummelt Begynte å bli noe bekymret over at du ville ta ut i nattemørkret i såpass mye vind. Lite å gå på hvis noe skulle inntreffe. En riktig beslutning å snu Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 1.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2005 Blir nok ingen tur denne helgen, pga. et lite maskinhavari. En liten lekkasje fra eksosmanifolden, drypp ned på startmotoren, som har nedlagt sin oppgave i protest mot denslags søl. Nåvel, ny (brukt) starter er montert, venter bare på nye pakninger, slik at dette ikke gjentar seg. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 (redigert) Nå er Worse, QB og 3C trygt og vel fortøid i Husnes Gjestehavn. Det var bra medsjø over Bjørnafjorden, ellers stilt og behagelig. Akurat nå oppholdsvær, solen kom gjennom skydekket for å beære oss med en frydefull solnedgang. Bedre kan det vanskelig bli i oktober måned! Redigert 2.Oktober.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
giver Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Hei Skulle bare ned i båten å hente noe sommertøy, men fristelsen ble for stor, så det ble en liten tur. Det er mye jeg kan motstå, men ikke fristelser. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Ja da er vi hjemme etter nok en helgetur. Fire uker siden sist så abstinensen var stor og det var deilig å kjenne sjølukta igjen. Drog avsted fredag ettermiddag, en fin tur ned til Sætre. Ankom i 19 tiden, lite båter og greit å ligge i gjestehavn på denne tiden av året med bl.a. tilgang til strøm. Det ble en fin kveld og det kom noen flere båter utover kvelden. Våknet utpå natten med kraftig vind og regn, noe som varte utover dagen. Men vi hadde det godt og varmt vi, så det ble bare obligatorisk tur i land med skipshunden, ellers koza vi oss med rikelig med mat og drikke. Utpå ettermidddagen lettet det og solen kom fram, en fin kvelden, bare så synd det blir så tidlig mørkt på denne årstiden. Dagen i dag har vært helt super, tok det med ro hjemmover og brukte fire timer i solen på en tur som er unnagjort på drøyt timen i marsjfart. DEILIG, håper finværet holder så det blir tur neste helg også. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Batdilla Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Lørdag gikk turen til båt nummer 3 som måtte bytte opplagssted. Dvs Selco'en ble flyttet ut fra Dillebua og ut til opplagsplassen, litt i akter for 37'n. Måtte erkjenne for meg selv at nå har jeg pådratt meg så til de grader mye båtsaker at det er ikke lengre mulig å bruke Dillebua til både mekkebod og opplagsplass for Selco'en. Jeg trenger hele bua til lagringsplass, og enda blir det trangt . Tenkte å snekre et opplagstelt til Selco'en, men manglet materialer. Fortsetter neste helg. Søndag gikk turen til båt nummer 2 - Sjømannen - som skulle opp fra Mjøsa. Det er fellesheising neste helg og i og med at vi tar opp selv med opplagshenger, ville vi være i forkant av fellesheisingen for å ha litt bedre plass til å manøvrere oss på plass med hengeren. Dillerinnen hentet traktor og henger, mens jeg gjorde klar båten. Og hva ser vi når vi skal nærme oss utsettingsrampa - jo en smarting som har parkert bil og henger midt på rampa slik at vi ikke kommer til . Og ikke var landsetting nær forstående for vedkommende heller. Etter hvert skulle vi finne ut at vedkommende drev og sullet i båten og hadde all verdens av tid . Men vi kom da til etter hvert. Konserverte for første gang motoren før båten kom på land. Det var adskillig lettere enn å drive med "bøttekjøring" på land for å få varm nok motor til at termostaten åpner og frostvæske kan kjøres igjennom. Et ekstra spenningsmoment like etter at båten forlot vannet - SNAPP - og så røk tauet som holdt båten til hengeren . Kjoret baugen for langt ned i forkant av hengeren og når vi kom ut av vannet ville baugen høyere opp slik at båten fikk lagt seg på kjølrullene slik den skulle. Heldigvis lå båten rolig, men den kunne like godt rullet av hengeren med dertil uønsket resultat. Rakk ikke å få opp presenningen, så det får bli neste helg. Søndag skulle også båt 4 - Aquaquicken - i opplag, dvs heises opp under taket i Dillebua i dertil tilvirket krybbe. Men på grunn av bursdagsfeiring ble det kakespising istedenfor tilvirking av krybbe. Båt nummer 1 - 37'n - later til å ha det ganske fortreffelig under den for et par uker siden egentilvirkede opplagspresseningen, så der er alt under kontroll. I løpet av neste helg er forhåpentligvis alle opplagsaktivitetene unnagjort slik at man begynne å få gjort noe igjen - les: jobbe i 37'n . Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Hei. Det ble dårlig med tur denne helgen. Startet optimistisk i 23-tiden igår, men kom ikke langt utpå før jeg snudde og gikk tilbake. Så skipshunden og jeg fikk en natt i hjemmehavnen i Son med landstrøm og det hele. Det ble for skummelt med så grov sjø uten å se bølgene. Men det var et forsøk, og når en bare bruker hodet og innrømmer at det kan bli for skummelt, var det verd forsøket. Snakket nettopp med Trond i Quantum. De ligger i Sætre sammen med Rem. Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Hei Lars H.! Artig å lese igjennom referater også fra andres planer og turer på sjøen! Og siden jeg tidligere har fått inntrykk av at du var en ekte "sjømann" med salt i skjegget - ja , så er ikke respekten mindre etter en slik uttalelse fra deg som sitert ovenfor! Det er jo både fornuftig og voksent gjort, selv om man hadde veldig lyst på båttur også........, går ut ifra at du koset deg på andre alternative måter istedet! Ship'O'Hoi Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.