Jump to content

Sikre tegn på at vinteren er her


Skipper Worse

Recommended Posts

Nu stunder det mot den tid på året, under hvilken det båtfrelste godtfolk regelbundet pådrager seg alvorlige depressioner og annen mental sygdom og uhumskhet; foranlediget av intet mindre enn naturens gang som så kraftig strider mot vår sjel, mot vår levned, ja, mot hele vårt mål og mening med livet. :eek:

 

Herunder fremkommer diverse tegn på denne tids ankomst og uleilighet, nogen subtile, andre klare og tydelige, men alle illevarslende som sto selveste Dommens Dag for døren. :headbang:

 

Det er selvsagt og naturligvis tale om vinterens ankomst til riget. :cryin: Denne kolde årstid, som for oss alle innebærer en aldeles utilbørlig og høist uvelkommen indskrenkning i vår utfoldelse av aktiviteter om bord på våre stolte skuter.

 

Det første, største og avgjørende tegn på mørketidens, angstens og depressionstidens ankomst fant sted i Worses stue i aften. Mens Gamle Worse iherdig tracterte sitt tastatur, med ett øie på televisionens skjermbillede, og ut av den andre øiekrok mysende på livlige flammer i herskapsboligens peisanretning, uttalte Hennes Høihellighet Quindebestet; «Det er koldt her i kveld, min kjære, mitt tandre legeme vederkveges over kulden og føles å stivne i extremiteterne. Sannelig mener jeg det er på høi tid at du renser oliefyren og deri anstiller den nødvendige flamme til hjemmets behagelige oppvarmning og familiens comfort» :smash:

 

Til hvilket Worse fånyttes repliserte at da får vi heller flytte i båten og fyre opp Eberspächeren; :nonod: hvorpå den slagne kuede mand straks og med en gang renset den djevels indretning og kreerte den av Bilde Quindebestet begjærte varme. Hentydninger om alternative metoder for oppvarmning av hennes forfrosne iskolde legeme falt dessverre på stengrunn. :cryin: Eller isgrunn, alt efter som man ser det. :crazy:

 

Såhh, når det ovenstående er sagt, hvorledes stiller det seg med tegnene til vinterens ankomst i det ganske land??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er nå det er tiden for å fyke rundt skjærende i nattemørket, mens man kjener litt frost i fjeset. For deretter å hoppe utti for litt matsanking av typen breiflabb, steinbit og kamskjell.

 

Dere tar feil, båtsessongen varer hele året, det er kun snakk om å skaffe seg det rette utvalget av klær. Jeg kjører til og med en helt åpen båt, det er bare lækkert med noen kalde grader.

 

Sånn som det sytes her om att det er kaldere enn +15 grader, så skulle en tro at dere helt har glemt våre stamfedre som seilte over atlanteren i åpne pinnebåter uansett vær.

 

Pr. definisjon, så varer båtsesongen intil at det er fysisk umulig å flytte båten, dvs den er innefroset(etter at det er prøvd med dynamitt). :flag:

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

Såhh, når det ovenstående er sagt, hvorledes stiller det seg med tegnene til vinterens ankomst i det ganske land??

<{POST_SNAPBACK}>

Man har så langt ikke merket noe som har genert extremitetene i alle fall! :cool:

 

Man har registrert børn som badet på vår ferd til vinteropplaget i Sveariket for et par ukers tid siden. Sjøtemperaturen nær kysten varierte fra 16 - 18 grader C, så det var ikke særlig behov for fyring ombord natterstid.

 

Ellers ryktes det at folk på disse trakter skal på høstferie til uken langs våre kyster. Det er meldt mildt og godt vær... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Pr. definisjon, så varer båtsesongen intil at det er fysisk umulig å flytte båten, dvs den er innefroset(etter at det er prøvd med dynamitt). :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

 

At der beordres oppfyrning i oliefyren, har ingen innvirkning på båtlivets fortsettelse. Tvert derimot, båtlivet skal nytes til det fulle, om så fanden selv forefinnes i vindkastene og i de uavlatelige regnbyger. :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Den kalde årstiden lar vente på seg her hvor jeg befinner meg for tiden, i dag tippet gradestokken rett over de 30, akkurat nå er det vel mange og tyve, klokken snart 9 en fredags kveld.. Hjemme i kongeriket er klokken 6 timer mere...

 

I morgen blir det tur til sjøen, muligens utpå osgå... kommer litt an på om alt går i boks.. Skal nedenom å kikke litt på en tekstildrevet farkost av typen Hunter 410, har kikket litt på de nyere utgavene av "stars and stripes" konstruerte båter og likte de godt... Liker jeg denne blir det muligens tur en litt lenger nord neste helg for å vurdere samme saken men til en rimeligere penge...

 

Befinner meg for tiden10°21'N og 61°29'W det er en liten holme litt ut i havet, skal tilbringe de neste 4 ukene her.... Det er he... med denne jobben

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Føler meg ikke i familie med Nansen og Fram, men kanskje

med Tor Heyerdal og Kon.Tiki. :lol:

NEI til mer vinter! JA til mer sommer.

Og kanskje litt varme i april, mai og juni også til neste år.

Bestilling herved sendt.

(Utrolig hvem som leser dette. Det kan jo nytte...)

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det er bra!

 

 

Her på Kråkerøy er det fremdeles høststemning :cryin: .... . Blåser som H og regner sideveis. Det som verre er er at bikkja ikke dreit på morraturen, og jeg må ut snart igjen :cryin: .

Må vel også en tur å se til båten i møkkaværet.

 

Ja, ja skal bli bedre i morgen iflg metereologene. Båten taes nok på land til uken, eventuelt uken etter. Min kone har ymptet opp til flere ganger at det er på tide med en tur til det våte Vestland. Da for å besøke svigers... . Det regner iflg svigers imidlertid mindre på Austevoll enn i Bergen. Stakkars Worse :wink: Du kan trøste deg med at vi får det mye kaldere her i Fredrikstad på vinteren enn du får hos deg.

 

Vi har det så fælt her at vi må ha en avveksling: Ferie

Den blir i desember.

 

Neste år skal jeg ha båten ute også vinterstid regner jeg med.

 

:sailing:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Nu stunder det mot den tid på året, under hvilken det båtfrelste godtfolk regelbundet pådrager seg alvorlige depressioner og annen mental sygdom og uhumskhet; foranlediget av intet mindre enn naturens gang som så kraftig strider mot vår sjel, mot vår levned, ja, mot hele vårt mål og mening med livet. :eek:

 

Herunder fremkommer diverse tegn på denne tids ankomst og uleilighet, nogen subtile, andre klare og tydelige, men alle illevarslende som sto selveste Dommens Dag for døren. :headbang:

 

Det er selvsagt og naturligvis tale om vinterens ankomst til riget. :cryin: Denne kolde årstid, som for oss alle innebærer en aldeles utilbørlig og høist uvelkommen indskrenkning i vår utfoldelse av aktiviteter om bord på våre stolte skuter.

 

Det første, største og avgjørende tegn på mørketidens, angstens og depressionstidens ankomst fant sted i Worses stue i aften. Mens Gamle Worse iherdig tracterte sitt tastatur, med ett øie på televisionens skjermbillede, og ut av den andre øiekrok mysende på livlige flammer i herskapsboligens peisanretning, uttalte Hennes Høihellighet Quindebestet; «Det er koldt her i kveld, min kjære, mitt tandre legeme vederkveges over kulden og føles å stivne i extremiteterne. Sannelig mener jeg det er på høi tid at du renser oliefyren og deri anstiller den nødvendige flamme til hjemmets behagelige oppvarmning og familiens comfort» :smash:

 

Til hvilket Worse fånyttes repliserte at da får vi heller flytte i båten og fyre opp Eberspächeren; :nonod: hvorpå den slagne kuede mand straks og med en gang renset den djevels indretning og kreerte den av Bilde Quindebestet begjærte varme. Hentydninger om alternative metoder for oppvarmning av hennes forfrosne iskolde legeme falt dessverre på stengrunn. :cryin: Eller isgrunn, alt efter som man ser det. :crazy:

 

Såhh, når det ovenstående er sagt, hvorledes stiller det seg med tegnene til vinterens ankomst i det ganske land??

Hei

Det sikreste tegnet er her:

PLENEN HAR BLITT HVIT I NATT :headbang:

Ny oljefyr blir montert til uken, den gamle

har gjort sin nytte i over 30 år.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Heller ikke her i indre Østfolds dype skoger levner snøfjonene i lufta noen tvil om at vinteren står for døra. Båten har fått vinterstellet, vedboden er fylt opp og bilen får på vinterdekk i dag.

 

Nå kommer noen måneder hvor sommeren repeteres og gjenskapes i form av rydding og redigering av bilder og videosnutter. Hvis man i tillegg lar peisflammen funkle i et kuppelformet glass med noe rødt i, og beveger seg innenform dekningsområdet for hjemmets trådløse kontakt med baatplassen.no, så har jeg god tro på at man kommer igjennom også denne vinteren uten altfor store abstinensskader på sjelen!

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Stakkars arme sjeler, jeg føler med dere. Her hos meg er klokken nå 7 søndags morgen, akkurat kommet på jobb og temperaturen var kun 27 grader og sol. Det blir nok værre utover dagen da kryper nok graderstokken over de 30. :cool:

 

Men dette varer nok ikke evig, mot slutten av uken bærer det nok tilbake til kongeriket og hjulskift på bilene. :headbang:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Snø !!!! I søndre Vestfold har det bare regnet litt i dag.

Tømte vv.tanken og ferskvannstanken i dag samt varme på i maskinrom og ved vv.tanken . Bedre føre var en etter......

Skal på fotballkamp i dag S.F mot Alta Hoper ikke Altaværingane har med seg snø fra det høye nord

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...