Jump to content

Sikre tegn på at vinteren er her


Skipper Worse

Recommended Posts

Visst har det blitt kjølligere her på solkysten også, men det setter ingen stopper for en båtfrelst sjel. Turen går fortsatt ned til havnen for å avlegge det stolte skip et besøk selv om det for tiden er mer asfalt enn bølgeskvulp under kjølen. Det nærmest bruser i blodet når bommen går opp i havnen og skipet kommer til syne, iveren etter å komme i gang med vinterens mange prosjekter er i særdeleshet til stede. Nei, her er intet spor av depresjoner, tvertimot bare iver og pågangsmot!

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Har så smått begynt med vinterforberedelser her også. Båten er flyttet til boblehavna der den skal ligge i vinter, og jeg har begynt å finne fram ting og tang. Neste post på programmet er olje og filterskift, ta av seil og frostsikre motoren. Så blir det burka.

 

Det værste er at enkelte har begynt å snakke om lutefisk :cryin:

Link to post
Share on other sites

Var på sjøen i dag og fisket. Litt sur nordavind men sol og fint på vestlandet i dag. Fekk nokre fine fisker blant anna ein rimelig stor lyr. ca 5 kg.

Så fekk vi hestemakrell.. Ein vilter sjel skal eg sei dere. Ikke brukandes t mat trur eg.

 

Takk for bilder..

Var der ikke ein slik vær status tråd fra plasser rundt om i Norge. Kor ein med bilder viser vær og båtliv til alle årstider??

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Var der ikke ein slik vær status tråd fra plasser rundt om i Norge. Kor ein med bilder viser vær og båtliv til alle årstider??

Hei.

Du kan jo ta en titt på min hjemmeside, http://trudelutt.com . Nederst til venstre på forsiden kan du klikke på "Webkameraer". Da kommer du til en side der jeg har samlet 96 webkameraer langs kysten her i landet, 12 fra Sverige,10 fra Danmark, 10 fra Færøyene og 7 fra Island. Jeg har også samlet liker til lokale værstasjoner. Disse finner du ved å klikke på "Været" oppe til venstre på forsiden.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Solgte båten i går til en fra Sarpsborg. Ba pent om jeg kunne bli en ulønnet vaktmester for min gamle båt gjennom vinteren. Jeg MÅ ha et sted å gå til i havna. Tusle litt i kulden og se om det er noe å gjøre rundt gamlesnekka.

 

Med mørke og korte dager blir man jo sprø av mindre. Er innom Finn et uttall av ganger i løpet av kvelden for å se om det har kommet inn noe som er verdt å titte på. Og det drøsser jo ikke inn med aktuelle båter om dagen.

 

Hadde det enda hvert april.............. :headbang::cheers::drink:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Solgte båten i går til en fra Sarpsborg. Ba pent om jeg kunne bli en ulønnet vaktmester for min gamle båt gjennom vinteren. Jeg MÅ ha et sted å gå til i havna. Tusle litt i kulden og se om det er noe å gjøre rundt gamlesnekka.

 

Med mørke og korte dager blir man jo sprø av mindre. Er innom Finn et uttall av ganger i løpet av kvelden for å se om det har kommet inn noe som er verdt å titte på. Og det drøsser jo ikke inn med aktuelle båter om dagen.

 

Hadde det enda hvert april.............. :headbang::cheers::drink:

Gratulerer med salget, forøverig er du hjertelig velkommen som vakmester på skuta mi i vinter dersom timene skulle bli lange. :lol:

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Vinter og vinter, fru Blom...........

 

Vi skriver 24. oktober og Søster-øyne ligger badet i solskinn - Struten ytterst til høyre og i det fjerne glimter vi Vestfoldkysten, sjøen er <<BLIKK>> og livet er bare herlig! :o)

Bilde

 

Ikke akkurat mye vind! Utetemperaturen er 14,2 grader!?! I slutten av oktober!

Bilde

 

Klokken nærmer seg 17:00 - <<MORILD>> og jeg er på hvemveien - med ro i sjelen, noen få fisk i bøtta og bare gode minner om en perfekt dag på sjøen..........

Bilde

 

Godt fortøyd ved Tangen. Når du snur deg minst 2 ganger på vei innover brygga, da har du et spesiellt forhold til båten, sier dem.....

Bilde

 

:seeya: Kan man ha det bedre?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nå er den hvite dæv . . skapen kommet til båthavnen! Se bildet fra webkameraet fra gjestebryggen

i Son under. Så nå er vel båtsesongen over, Trudelutt skal på land på mandag.

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...