arin Startet 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2020 Hei. Først og fremst, alt jeg kan om båt har jeg lært de siste to ukene av å lese det jeg kan på nett. Jeg og min søster har fått våre foreldres båt i arv og vil gjerne få den på vannet. Motoren i båten er en Mercruiser 4.3L/4.3LX Alpha One Gen.2 fra 1994 som ble skrudd sammen i fjor sommer, men den har ikke blitt startet da vi ikke har hatt motivasjon til å starte med det elektriske, som det er noe galt med. Vi har et nytt batteri, som gir strøm til "blower", lys på eksteriør og interiør og tuten. Men det skjer ingenting når vi vrir om nøkkelen i tenningslåsen(denne har blitt byttet) og stereon får heller ikke strøm. Etter det jeg har lest på nettet så skal Circuit Breaker n være en del av problemet. Har lest at du kan prøve å resete den ved å trykke på den røde knappen, men den røde knappen står helt fast. Har lett etter en Circuit breaker på nett i noen dager nå, og har funnet en jeg kan bestille fra USA. Men før jeg bestemmer meg for å gjøre dette, så tenkte jeg at jeg kunne spørre om tips fra dere som vet mer enn meg. - Kan jeg teste om det er Circuit breakeren som er problemet før jeg bestiller en ny? (Ettersom at knappen er hard, så kan jeg tenke meg at jeg må bytte den uansett, men det hadde vært fint å fortsette å feilsøke mens jeg venter på delen). - Er det noe annet dere kommer på som kan være problemet? - Hva er Circuit breaker på norsk? Haha.. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Det kalles vel rett og slett sikring? Om du legger ut noen bilder så forklarer det ofte mer enn ord. Du har ikke separat start og forbruksbatteri da? I så fall har du ofte en skillebryter et sted. Eller to- tre hovedbrytere. Alt etter hvordan det er lagt opp. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
arin Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Takk takk. Her har du et bilde av sikringen. Har bare 1 batteri Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Om den står fast bør den sikkert byttes ja. Mulig litt rustløser kan få den løs, men om ny er lett tilgjengelig ville jeg bare ha byttet den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.