Ingar Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Torsen67 skrev On 15.5.2020 at 13.36: Men, jeg har en uåpnet boks med hvit gelcoat fra Biltema stående. Mulig du er klar over det, men skal gelcoat herde mot åpen luft må det enten dekkes med plast eller blandes med voks slik at det blir topcoat. (Biltema har voks) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Eika skrev 5 minutter siden: Løsninga er en 10fot rib, kompressor, 25m luftslange og luftverktøy. Har tatt flere gelcoat skader på vannet med godt hell Det blir ikke noe alternativ å ta det på vannet. Båt på land blir for meg mye enklere og faktisk ganske rimelig. Men jeg er nysgjerrig på hva slags luftverktøy du bruker/anbefaler. Kompressor har jeg, både liten og litt større . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Guest Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 NilsPils skrev 1 minutt siden: Det blir ikke noe alternativ å ta det på vannet. Båt på land blir for meg mye enklere og faktisk ganske rimelig. Men jeg er nysgjerrig på hva slags luftverktøy du bruker/anbefaler. Kompressor har jeg, både liten og litt større . . https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/slipeverktoy/slipemaskiner/super-duty-slipemaskin-75-mm-pro-2000032778 Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Eika skrev 1 time siden: https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/slipeverktoy/slipemaskiner/super-duty-slipemaskin-75-mm-pro-2000032778 Takk. Skal skaffe meg en sånn.Den kan nok være anvendelig til mye annet også. Liker at en også kan kjøpe sliperondeller til den uten å blakke seg. Jeg er litt lei av elslipemaskiner der borelåsen på sliperondellen blir sløv og papiret flyr veggemellom. Og så koster ny rondell gjerne nesten like mye som maskinen, hvis den overhodet kan skaffes. Har fire stk sånne sløve maskiner liggende nå . . . . Hva slags slipepapir får jeg til den annet enn grovt til mellomgrovt sandpapir på BT? Kan den ta vannslipepapir? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Torsen67 Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Eika skrev for 13 timer siden: Men brekker de polyester baser ? Gelcoat er polyesterbasert, du vil ikke blande inn noe vann eller oljebasert, da ødelegger du gelcoat'n Tror vel da at de fleste oljebaserte malinger vil bli ødelagt. Som feks alkydmaling. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 (redigert) NilsPils skrev for 3 timer siden: Hva slags slipepapir får jeg til den annet enn grovt til mellomgrovt sandpapir på BT? Kan den ta vannslipepapir? Det er godt spørsmål, jeg går bare i hylla og henter papir/pads etter behov Jeg tørrsliper, vannsliper og polerer med den Redigert 19.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Kjøpte da en 250g boks gelcoat på Biltema. Sendte de en epost og spurte hvilke farge denne har i utgangspunktet. Fikk til svar at den er så hvit som den kan bli, og mener det bare er å blande denne med ønsket kulør. Ok, Fargerike blandet uten problemer. Tok en kjapp test på skroget. Og det ble faktisk veldig bra. Nå har jeg ikke fått slipt dette ned, men det det ble over all forventning fargemessig. Innvendig vil jeg nok få større utfordringer de gelcoaten der fortsatt er mye hvitere. Men det blir uansett bedre enn det det er nå. Alternativt så kan jeg kjøpe en liten boks til, så ta litt fra den jeg har blandet og mikse i. Da får man en liten brekk bort fra det kritthvite. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Eika skrev On 19.5.2020 at 9.32: https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/slipeverktoy/slipemaskiner/super-duty-slipemaskin-75-mm-pro-2000032778 Hvor stor kompressor trenger man for å bruke denne? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Juni.2020 Del på Facebook Svart 29.Juni.2020 Den er oppgitt til å ta 58 liter per minutt. Men det spørs jo også hvor mye du vil at kompressoren skal gå. Hvis du har en stor kompressor og stor tank, så vil ikke kompressoren starte så ofte. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.