Jump to content

Hvor kjøper jeg enklest gelcoat etter RAL-kode?

Torsen67

Recommended Posts

Eika skrev 5 minutter siden:

Løsninga er en 10fot rib, kompressor, 25m luftslange og luftverktøy. Har tatt flere gelcoat skader på vannet med godt hell 

Det blir ikke noe alternativ å ta det på vannet. Båt på land blir for meg mye enklere og faktisk ganske rimelig. Men jeg er nysgjerrig på hva slags luftverktøy du bruker/anbefaler. Kompressor har jeg, både liten og litt større . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Eika skrev 1 time siden:

Takk.

Skal skaffe meg en sånn.Den kan nok være anvendelig til mye annet også. Liker at en også kan kjøpe sliperondeller til den uten å blakke seg. Jeg er litt lei av elslipemaskiner der borelåsen på sliperondellen blir sløv og papiret flyr veggemellom. Og så koster ny rondell gjerne nesten like mye som maskinen, hvis den overhodet kan skaffes. Har fire stk sånne sløve maskiner liggende nå . . . .

Hva slags slipepapir får jeg til den annet enn grovt til mellomgrovt sandpapir på BT? Kan den ta vannslipepapir?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Kjøpte da en 250g boks gelcoat på Biltema. Sendte de en epost og spurte hvilke farge denne har i utgangspunktet. Fikk til svar at den er så hvit som den kan bli, og mener det bare er å blande denne med ønsket kulør. Ok, Fargerike blandet uten problemer. Tok en kjapp test på skroget. Og det ble faktisk veldig bra. Nå har jeg ikke fått slipt dette ned, men det det ble over all forventning fargemessig. Innvendig vil jeg nok få større utfordringer de gelcoaten der fortsatt er mye hvitere. Men det blir uansett bedre enn det det er nå. Alternativt så kan jeg kjøpe en liten boks til, så ta litt fra den jeg har blandet og mikse i. Da får man en liten brekk bort fra det kritthvite.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...