Jump to content

Jo, det var en fin båtsesong!!


ter-av

Recommended Posts

For min del går denne sommeren over i historien som sommeren som blåste bort. Er lenge siden det har blåst så mye så ofte som i sommer synes jeg. Tror det har blåst mere kuling enn det har vært forholdsvis stille. I hvertfall føles det sånn når man i tillegg til å være på vannet så ofte en kan, bor såpass nærme fjorden som vi gjør. En merker godt når det blåser skikkelig utpå. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har sittet på terrassen i sommer også.

 

Var også uheldig med ferien i år. Vi startet i midten av juli, og da forsvant godværet.  :headbang:  Hadde tenkt å bruke båten 4 uker i ferien, men valgte å avbryte etter 3. Da hadde vi ligget værfast i Grebbestad i 4 døgn p.g.a. mye vind. Var blitt lei blåsten, så da dro vi hjem. Og det viste seg å være like greit, for siste uken kom det mye regn i tillegg til kuling.

Etter ferien har det også vært så som så, men vi har da vært en del utpå allikevel. Sjekket loggboka nå i helgen, og fant ut at vi har akkurat 50 overnattinger hittil i år. Og litt over 160 timer på motoren. Så båten blir da brukt litt......

Får se til helgen, om været holder seg som nå blir det kanskje en siste tur, hvis ikke kommer jeg nok til å forberede vinteropplaget. Her en del ting som skal gjøres i løpet av vinteren også.

<{POST_SNAPBACK}>

For meg går denne sommeren inn i historien som sommeren med vindstille..

Har jo omtrent ikke blåst i sommer, tragisk dårlig!

Men det har vært noen fine helger nå på høsten, med relativt god vind.. Heldigvis!

Link to post
Share on other sites

Så var de første 14 dagen i juli utrolig fine. Bor også ved sjøen, noen km sør for Moss.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, de første ukene i juli var bra, hvis det er sol og lite vind du mener. + Baatplassentreffet i Horten da. Der er jeg enig. Men ellers så har hele sommeren mer eller mindre blåst bort mener nå jeg. Vi pleier vanligvis å ligge til land og grille på en eller annen holme på kveldene når vi er på tur, men i år har det blitt lite av det. Veldig lite! Dette fordi det har vært så mye ustabile vinder. Det har jo nesten ikke vært kvelder hvor vinden har løyet, istedet har den dreid rundt og kommet inn dit vi har ligget fortøyd. De få plassene som er i le uansett vindretning har vært vanskelig å komme til på, det sier seg selv. Så da har det vært å kaste tauenene og flytte seg igjen. Sjelden at vi har ligget så mye i organiserte havner som i år.

Skjønner ikke at vi har vært i samme fjorden....... :confused: Eller så har vi vært ute til helt forskjellige tider.....

Link to post
Share on other sites

Si ifra før du kommer, så skal jeg ta opp båten en uke slik at det blir noen kvadratmeter vann til deg også. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer nok når det er trangt om plassen, så det kan passe. Er forløbig på fantasiplanet, men flere kjente med båt vil bli med når jeg nevner det. Blir vel mest sannsynlig fra Oslo retning sørlandet.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Søndag går Astor i stroppene. En helt grei båtsesong syntes nå vi. Brunfargen på kroppen er ikke så fremtredende som tidligere, men hvem bryr seg om det?

 

Det er blitt 75 bruksdager ombord, derav 54 overnattingsdøgn i flg. skipets loggbok. 163 motortimer.

 

Nå er Astor lagt ut på salg. Om den blir solgt gjestår å se. Ønske er noe mer fart. Størrelsen er grei nok. Det negative ved et salg er at jeg selger en båt som fungerer 100%. Mye er gjort av forbedringer. Nå kjenner vi båten ut og inn.

Om det blir Elwaroen også neste år spiller ingen rolle. Vi stortrives ombord. Men som sagt, vi kunne tenke oss en marsjfart rundt 15-16 knop. (Blir frakjørt av Bendik på Sætre marina og jeg liker det ikke.) :headbang: Går gjerne i dorgefart når jeg kjører sammen med andre båtvenner. (En Tresfjord fra Oslo) :lol::lol::lol:

 

En kjempetakk til alle båtvennene lags fjorden som har bidrat til å skape maritim atmosfære ved landligge. Det har vært mange fine kvelder rundt stearinlysene. La meg samtidig innrømme at det også har vært mye juging utover kveldene fra min side. :rolleyes:

 

Vi gleder oss allerede til neste båtsesong. Med eller uten Elwaro alias Astor.

 

Her noen minner fra i sommer.

 

 

Bilde

 

Fra en fin sommerdag i Middagsbukta.

 

 

Bilde

 

Fra en av mange fine kvelder i San`Pole`.

 

 

Bilde

 

Fra et minnerikt Baatplassentreff utenfor Eiken i Horten.

 

 

Bilde

 

Det rørte ved noen av oss da 150 båter toget opp Svelvikstrømmen for å protestere mot dumping av giftavfall i Dramstadbukta. Kanskje vi også lykkes?

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

:nono: Hvordan melder jeg meg på Eikentreffet til Båtplassen?

 

Jeg ønsker å delta med M/Y Chadatan Nevlung av Horten. (Nautica Schizofrenia)

 

Det trengs noen trefarøyer inn i all den "vrimmelen" som kommer til Horten disse dagene.

Er ikke så kjent på denne web siden og den er ikke av de enkleste jeg har beveget meg på.

 

Om noen leser dette så send meg en enkel beskrivelse på hvordan jeg melder meg på.

 

MVH

 

M/Y Chadatan Nevlung :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...