Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Ingen tegn til tåke ennå i alle fall. Nettopp hatt min daglige morgentur og havet ligger flatt og innbydende... Utrolig stille! Hadde en tur i tett tåke fra Grimstad til Lillesand i fjor. Første tåketur på 25 år tror jeg. Så kanskje 100 meter foran båten, og uten radar. Så tuslet i 5-6 knop og ble av og til overrasket av andre båter som kom på kryss og tvers foran meg. Selv som relativ kjent var jeg helt prisgitt at elektronikken fungerte. Uten plotter hadde jeg ikke hatt idé om hvor jeg befant meg til enhver tid. Men foreløpig er det god sikt og ikke antydning til tåke. ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bonus Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Sjøbliss skrev 31 minutter siden: VHF med dual watch er bra. Da avtaler man en kanal som man bruker på turen og samtidig overholdes lytteplikten på 16. Brukte alltid 'Dual Watch' de gangene vi gikk sammen med noen over litt distanse. Avtalte en kanal før vi dro. Veldig gunstig Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Fremdeles ingen tegn til tåke. Ser rett ut mellom Grimstad og Torungen. Ser bare ut til topp transportvær ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Ser ut som sola vil gjennom ? har vært innom Kr S og overlatt kommandoen til den nybakte rederen som stod å gliste når Azien skled inn i havna ?. Vi tar sightseeing turen oppover kysten da reder vil se noen fine steder på veien. på vei gjennom blindleia nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nie Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 (redigert) Den er god...da har jo du god tid til å kjøre på med bilder?? Redigert 21.Mai.2020 av nie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Ny kartbrikke? Deilig med litt avlastning og fristilt fotograf. Blir bra! Hvor er ny hjemmehavn? Drar dere rett hjem i kveld? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
LALUNA II Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 (redigert) Ikke mye vær i dag heller litt skyer her i dag men mer eller mindre flatt hav opp til "Stemplingshavna" Blir ikke her så lenge til må trekke en Campingvogn fra Vigeland til Neset Camping (Evje)for en som ikke har papirer for "Slepvogn" Redigert 21.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 31 minutes ago, Sjøbliss said: Ny kartbrikke? Deilig med litt avlastning og fristilt fotograf. Blir bra! Hvor er ny hjemmehavn? Drar dere rett hjem i kveld? ser vi en marina som er åpen, ellers så ordnes det når vi kommer hjem. ny hjemmehavn er Oksenøya. Min gamle plass faktisk ? 25 minutes ago, LALUNA II said: Ikke mye vær i dag heller litt skyer her i dag men mer eller mindre flatt hav opp til "Stemplingshavna" Blir ikke her så lenge til må trekke en Campingvogn fra Vigeland til Neset Camping (Evje)for en som ikke har papirer for "Slepvogn" Deilig at skydekket sprakk litt opp. Har fått noen snapper fra stemplingskontoret og satser på å kjøre innom så ingen regler brytes ? 38 minutes ago, nie said: Den er god...da har jo du god tid til å kjøre på med bilder?? Ble en liten strekk på sofaen her, men bilder kommmer ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Komodo Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 sap_2000 skrev for 17 timer siden: Filmet litt også. Legger det ut i tråden på BP FB. Betyr det at du er på Facebook () Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
sap_2000 Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 37 minutes ago, Komodo said: Betyr det at du er på Facebook () tok noen, år og dårlige båtvenner som så sitt snitt en sen og våt kveld så var det gjort ? snart innom onkel bjørn for å få unna noe papirarbeid ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Men hvilken vei skal nå det papiret henge på kontoret? ???? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Du hadde litt andre forhold over Jærens rev og Listalandet enn det jeg hadde gett! Og godt er det! Flotte bilder!! Og Iso-sertifisert rekkefølge i blingsbygging vil bli kopiert over til annet blingser med annet pålegg! God tur og hils @Bjørn Løvjomås!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Her kommer Azi på tur mot stempling Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Stempling utføres i god koronastil. Trygg avstand. Ingen sjanser taes her i gården? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Klar for avgang, joystick og ips er skøy Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 på tur ut Tromøysund Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 God tur videre østover karer. Hyggelig å treffes @sap_2000, båt kan du, men kaviar har du ikke peiling på? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 @Bjørn Løvjomås, fine videoer! Flott innslag :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 2 hours ago, Grand Banks jr said: Men hvilken vei skal nå det papiret henge på kontoret? ???? Overrull selvfølgelig ? 2 hours ago, Erikda said: Du hadde litt andre forhold over Jærens rev og Listalandet enn det jeg hadde gett! Og godt er det! Flotte bilder!! Og Iso-sertifisert rekkefølge i blingsbygging vil bli kopiert over til annet blingser med annet pålegg! God tur og hils @Bjørn Løvjomås!! ja dere hadde det «noen» hakk mer utfordrende. Heretter vil Dokumenterbare sertifiserte blingser være en forutsetning for å få godkjente papirer eller hva bjørn ?? 1 hour ago, Bjørn Løvjomås said: Her kommer Azi på tur mot stempling Kult med med film fra oven ? 1 hour ago, Bjørn Løvjomås said: God tur videre østover karer. Hyggelig å treffes @sap_2000, båt kan du, men kaviar har du ikke peiling på? alltid hyggelig min gode venn ? kaviaren vil vi nok diskutere til vi sitter på hjemmet i hver vår rullestol ? anbefaler deg forøvrig en håndvask etter stemplingsjobben i dag ?? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 sap_2000 skrev 2 minutter siden: anbefaler deg forøvrig en håndvask etter stemplingsjobben i dag ?? Jeg sa du skulle finne annet papir...???? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sjøbliss Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Kule videoer @Bjørn Løvjomås??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 sap_2000 skrev 9 minutter siden: Hvor er dette? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Sjøbliss skrev 17 minutter siden: Kule videoer @Bjørn Løvjomås??? Tusen takk. Gøy å filme berømtheter? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Jeg sa du skulle finne annet papir...???? ????? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Grand Banks jr skrev 1 time siden: Hvor er dette? Sundet mellom ytre og indre Risholmen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.