Saltø Startet 19.Mai.2020 Del på Facebook Startet 19.Mai.2020 Sist høst nektet vårt gamle varmeapparat å starte. Vifta gikk men varmeren startet ikke. Har nå byttet glødeplugg og glødegitter, rensa brennkammeret og byttet pakningene, men vifta starter fortsatt ikke. Lyser grønt og rødt på termostaten (EB147) både i luftemodus og varmemodus. Har lest flere steder at disse varmerne kan gå i såkalt lockout etter 5 feilede startforsøk (kan passe med min opplevelse i fjor høst). Det skal gå an å låse opp en slik lockout uten å reise til Eber-doktoren, men får ikke tegningen under til å stemme med min termostat. Hvordan vet jeg hvilken versjon av D5L jeg har, og hvordan tilpasser/appliserer jeg evt oppskriften under til min varmer? Noen som har gode tipps, eller vet om noen i Oslofjordområdet som kan diagnostisere/reparere slike? Sitér dette innlegget Link to post
Jonner’n Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Ikke så mye peiling på slike, men vet at på Enkelte slike varmere så sitter det Dyser som går tette, dysen dusjer ut brennstoffet i en fin støvsky som blir lett antennelig. Dette skjer etter forvarming av brennstoff Sitér dette innlegget Link to post
kurtch Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Fant du løsningen? . Jeg har nøyaktig samme problem Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 kurtch skrev for 2 timer siden: Fant du løsningen? . Jeg har nøyaktig samme problem Jeg fant løsningen på for mange bomstarter for 10 år siden. kjøpte denne Leser feimeldingene og resetter https://www.eberspaecher.no/fileadmin/data/countrysites/EB_Norwegen/pdf/EasyStart_T_TP6_.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.