jtfidje Startet 22.Mai.2020 Del på Facebook Startet 22.Mai.2020 Hei dere! Jeg har litt problemer med min VDO dieseltank måler - håper på at jeg kunne få et par tips her til hvordan jeg burde feilsøke for å kanskje finne feilen. Slik situasjonen er nå: - Nålen til "tachometeret" spretter rett opp til ca. 90% når jeg setter spenning på, men der står den bom fast. ( Endrer seg ikke når mengden diesel endrer seg ) - Når jeg kjører båten hender det av og til at nålen spretter opp og ned mellom 0% og 90%, som om den mister spenning i et halvt sekund. - Spenningen på tankgiveren er ~1.5V ved begge polene koblet til. - Spenningen på tankgiveren er ~6V ved en av polene koblet fra. ( er ikke dette litt rart i et 12V anlegg? Eller kanskje sender "tachometeret" 6V ned til giveren? ) Setter pris på alle tips og råd! Sitér dette innlegget Link to post
runsun Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Hadde lignende problem, hos meg var det dårlig kontakt ved tank-sensoren. Du må først sjekke tankmåler-viseren/instrumentet, før du begynner å sjekke/demontere tankgiver/sensor https://www.sailmagazine.com/diy/test-replace-fuel-gauge-sending-unit mvh rss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.