John_Kr Startet 24.Mai.2020 Del på Facebook Startet 24.Mai.2020 Hei Fikk oppgradert 922XS med siste firmware Ver. 2020.0428.0, as of Apr 28, 2020, litt knoting før jeg fikk gjennomfør oppgaderingen, fant ut av det til slutt. Dette har jeg gjort mange ganger, men ikke på 922. Så til Kartoppdatering, finner ikke så mye stoff om det, men lar det seg gjøre å oppgradere kart-basen også? Jeg har Garmin-brikke som fulgte med båten, båtene er en Nordkapp 2018 modell. Er det noen eksperter her som kan bistå litt? Takker Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
pipe Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 (redigert) John_Kr skrev for 1 time siden: Så til Kartoppdatering, finner ikke så mye stoff om det, men lar det seg gjøre å oppgradere kart-basen også? Jeg har Garmin-brikke som fulgte med båten Ja, les dette https://www.garmin.com/no/Kartoppdatering_new_chart_guarantee Av utstyr trenger du en SD kort leser. Alternativt kan du sende inn kartbrikken til Garmin Norge så gjør de det for deg. Prisen er ca halv pris av en ny brikke ved begge alternativer så direkte billig er det ikke Redigert 24.Mai.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Typisk Garmin at linken i artikkelen som skulle gå til kartoppdatering går til noe annet. Da ble det mer å lese men det ser ut som du kan også oppdatere via app. https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/c452-c455-p1.html Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Ok, knallbra, dvs jeg henter brikken i båten, setter den i PC/SD kort adapter, installerer Garmin Express og følger instruksen der? Mener brikkedata på brikken jeg har fått var fra 2014, mener jeg så det i dag da jeg startet opp 922xs. Tusen takk for hjelpa, dette var jeg ikke klar over, får prøve litt senere. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
pipe Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Det høres som en god plan. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Da går nedlastingen sin gang, det lå inn flere oppdateringer til brikken. Da ble det kart versjon 2020.50, sikkert bedre en 2014 eller no hva det var. Det var ikke helt plankekjøring, slik Garmin har hatt det i mange år, mye knoting før man kan laste ned. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Da står Fusion MS-RA70 radioen for tur til oppgradering, ser det er kommen ny firmware og ny DAB på radioen, har lastet ned siste versjon så får man se hva som skjer. Det var vel noen radiohavarier med ...205 radioen ved firmwareoppgradering, håper det går bra. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
pipe Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 John_Kr skrev for 5 timer siden: Det var ikke helt plankekjøring, slik Garmin har hatt det i mange år, mye knoting før man kan laste ned. Ja det er nesten utrolig hvor lite brukervennlig Garmin klarer å gjøre slike ting. Men det har blitt endel enklere med årene i forhold til hva det var før. Da ble man j.... forbannet vær eneste gang man skulle laste ned noe i fra de og få det til å virke mot enheten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.