Jump to content

Garmin 922XS - Firmware og Kartoppdatering

John_Kr

Recommended Posts

Hei

Fikk oppgradert 922XS med siste firmware Ver. 2020.0428.0, as of Apr 28, 2020, litt knoting før jeg fikk gjennomfør oppgaderingen, fant ut av det til slutt. Dette har jeg gjort mange ganger, men ikke på 922.

Så til Kartoppdatering, finner ikke så mye stoff om det, men lar det seg gjøre å oppgradere kart-basen også? Jeg har Garmin-brikke som fulgte med båten, båtene er en Nordkapp 2018 modell. Er det noen eksperter her som kan bistå litt?

Takker

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

John_Kr skrev for 1 time siden:

Så til Kartoppdatering, finner ikke så mye stoff om det, men lar det seg gjøre å oppgradere kart-basen også? Jeg har Garmin-brikke som fulgte med båten

Ja, les dette 
https://www.garmin.com/no/Kartoppdatering_new_chart_guarantee

Av utstyr trenger du en SD kort leser.

Alternativt kan du sende inn kartbrikken til Garmin Norge så gjør de det for deg.
Prisen er ca halv pris av en ny brikke ved begge alternativer så direkte billig er det ikke

Redigert av pipe (see edit history)

Ok, knallbra, dvs jeg henter brikken i båten, setter den i PC/SD kort adapter, installerer Garmin Express og følger instruksen der? Mener brikkedata på brikken jeg har fått var fra 2014, mener jeg så det i dag da jeg startet opp 922xs.

Tusen takk for hjelpa, dette var jeg ikke klar over, får prøve litt senere.

Da går nedlastingen sin gang, det lå inn flere oppdateringer til brikken. Da ble det kart versjon 2020.50, sikkert bedre en 2014 eller no hva det var. Det var ikke helt plankekjøring, slik Garmin har hatt det i mange år, mye knoting før man kan laste ned.

Da står Fusion MS-RA70 radioen for tur til oppgradering, ser det er kommen ny firmware og ny DAB på radioen, har lastet ned siste versjon så får man se hva som skjer. Det var vel noen radiohavarier med ...205 radioen ved firmwareoppgradering, håper det går bra.

John_Kr skrev for 5 timer siden:

Det var ikke helt plankekjøring, slik Garmin har hatt det i mange år, mye knoting før man kan laste ned.

Ja det er nesten utrolig hvor lite brukervennlig Garmin klarer å gjøre slike ting.
Men det har blitt endel enklere med årene i forhold til hva det var før.
Da ble man j.... forbannet vær eneste gang man skulle laste ned noe i fra de og få det til å virke mot enheten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...