SnekkenDK Startet 25.Mai.2020 Del på Facebook Startet 25.Mai.2020 Hej allesammen. håber at det er ok at jeg skriver på dansk. kan i hjælpe mig med at sige hvilken båd det her er. mvh thomas Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Det ligner mye på en KB22 Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Kweelhouse skrev 48 minutter siden: Det ligner mye på en KB22 Ville si det samme, men er usikker allikevel. Var mange snekker fra denne epoke som lignet mye på hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Ville sagt Sjømann 22. Men det er kanskje samme båt som KB? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Hvor stor er båten? Vinduene minner litt om de første utgavene av Nidelv 24. Sitér dette innlegget Link to post
SnekkenDK Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Tak for svar allesammen. det er en 22 fod. Har selv set på en Sjømann og en KB og synes den ligner dem meget. Mit problem er at jeg søger en kalesje til den, så hvis der er nogen som har en magen til vil jeg meget gerne høre nærmere. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Korsfjord skrev for 1 time siden: Ville sagt Sjømann 22. Men det er kanskje samme båt som KB? Sjømann 22 var basert på formen til en eldre utgave av KB 22. Brosjyren på sjark-utgaven av KB 22 ligger i Dokumentarkivet så der kan man se hvordan selve skroget så ut. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Står det noe på kalesjen du har nå, som produsent eller malnummer? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SnekkenDK Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Hej Honduras jeg har ingen kalesje. Kun de gamle bøjler. Desværre Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Det finnes mange kalesjemakere som ikke bruker maler, men lager malene selv ut fra bøyler og kalesjeknapper! Det finnes også dem som lager til bøylene for deg også! Sjekk ut ASO-kalesje 97046696 (Bærum) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Nero II Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Jeg er enig i at dette ser ut som en KB 22. Seilmaker Larsen i Høllen og på Mjåvann hadde masse maler. De er vel kjøpt opp av Helly Hansen, men malene har de sikkert enda. Prøv http://www.båtkalesjer.org/helly-hansen-kalesje/. Du kan jo også prøveHanen Protection hpro@hansenprotection.no Lykke til fra en sørlending som savner å kunne ta ferja til Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Hansen protection har kalesje til KB 22 Sitér dette innlegget Link to post
SnekkenDK Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Tak for svar allesammen. Jeg er nu næsten 100% sikker på, at min båd er en Sjøman 22 efter at have talt med Tom R og mOMOe86, som har en båd magen til. Mange tak for hjælpen. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 SnekkenDK skrev 1 time siden: Tak for svar allesammen. Jeg er nu næsten 100% sikker på, at min båd er en Sjøman 22 ................. Hmm... er du helt sikker på det ? Her er et bilde fra originalbrosjyren ( fra 1984 ), som du ser er det bare to sidevinduer på Sjømann 22: .....og her et bilde av en Sjømann 22 ( ukjent årsmodell ) Også den med bare to sidevinduer. Det kan jo selvfølgelig hende at eldre modeller hadde tre vinduer på siden. Sitér dette innlegget Link to post
SnekkenDK Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Hej Hafrsfjord Tak for opslag. Den snekke du henviser til er umiddelbart den yngste af modellerne med alurammer om både side ruder og vindskærmen. Min model er midt imellem fra ca 1978 med alu rammer om vindskærmen og gummi om sideruder. Den model havde 3 sideruder. Har fået kontakt til 2 andre som er igang med samme projekt som mig og som har en model magen til min. Den ældste Sjømann 22 har ikke alu rammer og ligner til forveksling en KB 22 vh thomas Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Her her bilde av min Sjømann 22 som jeg solgte i 2002. Husker ikke når den var fra. De eldste har ikke aluminiumsrammer rundt vinduene, de litt nyere har aluminiumsrammer oppe, og de nyeste har aluminiumsrammer både oppe og nede. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
SnekkenDK Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Hej Gerhard. Mange tak for kommentaren og billedet. Den ligner min bortset fra, at min har alu ramme oppe. Så er sikker på min også er en Sjømann☺️ Det var en fin Sjømann du havde ser det ud til. vh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.