Supersan Startet 25.Mai.2020 Del på Facebook Startet 25.Mai.2020 Fant denne delen (se bilder) i bunnpanna på min Mercury 30 hp tresylindret 4-takt. Klarer ikke finne ut hvor den skal eller hva det er, har lett meg blind i diverse delekaloger. Neon som klarer å identifisere den? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Min første tanke er fra ett verktøy ala til låseringer Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Roger jo Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Har Mercury 30 h slik fødepumpe? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Supersan Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Det kan være ja, at det rett og slett er del av et verktøy som har havnet nedi der også har de ikke giddi å fiske det opp? Fødepumpe som i bensinpumpe? Kunne kanskje vært en vippearm som driver en pumpa ja. Den har to, tror jeg, en lavtrykk og en høytrykk, men tror de sitter på utsiden av motoren og de er vel elektriske? Har slitt med at den klager over lavt oljetrykk når den er kald (mistenker trykkutløseren i oljepumpa, at den henger seg opp i åpen tilstand), og at den (selvfølgelig) ikke kjøler. I tillegg dukket altså denne delen opp da motoren ble tatt i biter.. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 25.Mai.2020 Del på Facebook Svart 25.Mai.2020 Jeg kan ikke se slid på delen ... det må betyde den ikke har været en bevægelig del af motoren ... og dem er der ikke mange af, som har både huller og tappe. Jeg vil tro det er er stykke værktøj, eller en del af et, som er kommet på afveje. Sitér dette innlegget Link to post
Supersan Svart 26.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Godt poeng. Noen tanker om hvorfor den ikke kjøler? Har jobbet meg fra impeller til blokk uten å finne åpenbare feil. Det eneste er noen lakkflak som kom ut av kanalene i blokka da jeg spylte, kan det virkelig være nok? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Legg den tilbake i bunnpanna, kanskje den skal være der Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Hvordan vet du at den ikke kjøler? Blir motoren varm? Alarm? Eller er det at det ikke kommer vann ut kontrollstrålen? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Supersan Svart 26.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 (redigert) Kommer kun en vag stråle og alarmen går. Har kjørt den uten termostat for å teste, hadde ingen effekt. Inspiserte røret opp til motoren, så helt og fint ut. Det eneste jeg har funnet er disse lakkrestene som kom ut av kanalene i blokka. Veldig rart.. Hyttenaboen hadde nøyaktig samme problem med nøyaktig samme motor, han endte opp med å hive sin (fem år gammel) og kjøpe et annet merke. Redigert 26.Mai.2020 av Supersan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Ser litt ut som en sak som holder fast gassvaieren på feste ved motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Spennende. Del av låsemekanisme til motordeksel? Men jeg tror heller at de på fabrikken har mistet noe... Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Send bilde til ravns garage og spør Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Funnet ut dette med kjøling? Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 1.April.2022 Del på Facebook Svart 1.April.2022 Supersan skrev On 25.5.2020 at 17.02: Fant denne delen (se bilder) i bunnpanna på min Mercury 30 hp tresylindret 4-takt. Klarer ikke finne ut hvor den skal eller hva det er, har lett meg blind i diverse delekaloger. Neon som klarer å identifisere den? Kom du frem til noe her? Hvor kommer delen fra og fant du ut av kjøling? Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 2.April.2022 Del på Facebook Svart 2.April.2022 Muligens fra ventil/kamaksel systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.