Jump to content

Fartsbegrensninger Oslofjorden

Guest

Recommended Posts

Tenkte og ta en tur til Oslo imorra og ta en burger på Aker brygge, men hvor er det egentlig fartsbegrensningene begynner ? Er det 30knop fra Tønsberg og helt inn til Oslo? Har en marsjfart på 50knop og båten ligger ikke fint i vannet under 40, så sliter litt hvis det er 50nm med 30knop 

Eika skrev 19 minutter siden:

Tenkte og ta en tur til Oslo imorra og ta en burger på Aker brygge, men hvor er det egentlig fartsbegrensningene begynner ? Er det 30knop fra Tønsberg og helt inn til Oslo? Har en marsjfart på 50knop og båten ligger ikke fint i vannet under 40, så sliter litt hvis det er 50nm med 30knop 

Hva slags båt er det egentlig du har? :giggle:

Det er 25 knop innen Oslo kommune, og 15 knop innenfor øyene i Asker/Bærum. Ellers er det fri fart 150 m fra land. Spis burgeren før du går i båten, så du slipper å søle dressingen overalt i 40+ knop. Ellers er det mange steder i området med mye bedre mat enn burger. Bare styr unna Ling Ling - dyrt, halvkjedelig mat og halvdårlig service.

Der har du en mann som går litt lenger enn de fleste for å få seg en god burger... :cool:

Er det Døgnvill som fremdeles er stedet for en god burger på Aker brygge? Burger Joint var ikke like overbevisende sist jeg var der.

Ikke at jeg frekventerer Aker Brygge så ofte..

Har du lagt ut noe info om den båten i en tråd eller noe, Eika. Virker som noe litt utenom det flertallet på BP farter rundt i.

Eika skrev 9 minutter siden:

Er mer for turens skyld enn burgeren, er så kjedeligt og bare kjøre rundt og rundt i fjorden her 

Har noen forskjellige speedbåter, men samler litt på båter som har vinni offshore vm tideligere :p 

liker best catamaraner med fartpotensiale på 75-100 knop 

Si i fra hvis det blir en liten svipptur til kr.sand, spanderer noe leskende :drink:

Eika skrev for 3 timer siden:

Er mer for turens skyld enn burgeren, er så kjedeligt og bare kjøre rundt og rundt i fjorden her 

Har noen forskjellige speedbåter, men samler litt på båter som har vinni offshore vm tideligere :p 

liker best catamaraner med fartpotensiale på 75-100 knop 

Så da står en slik på ønskelisten?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61516760

Gammel annonse, vet ikke om den er solgt eller om den ligger på lager et eller annet sted.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

pipe skrev for 3 timer siden:

Det skal du få meg til og tro.
Det er derfor jeg ikke kommer til å kjøpe meg en rakett å ferdes i :giggle:
Liker mer sløving på solsenga,bading i fra båt,kald øl,dass og ei seng enn nyrebelte og bøtteseter

Bøtteseter og grabner-vester er fint det :) 

var akuratt ute og kjørte i 95-97knop med en twister 22 med trimma 300xs 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...