Guest Startet 28.Mai.2020 Del på Facebook Startet 28.Mai.2020 Tenkte og ta en tur til Oslo imorra og ta en burger på Aker brygge, men hvor er det egentlig fartsbegrensningene begynner ? Er det 30knop fra Tønsberg og helt inn til Oslo? Har en marsjfart på 50knop og båten ligger ikke fint i vannet under 40, så sliter litt hvis det er 50nm med 30knop Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev 19 minutter siden: Tenkte og ta en tur til Oslo imorra og ta en burger på Aker brygge, men hvor er det egentlig fartsbegrensningene begynner ? Er det 30knop fra Tønsberg og helt inn til Oslo? Har en marsjfart på 50knop og båten ligger ikke fint i vannet under 40, så sliter litt hvis det er 50nm med 30knop Hva slags båt er det egentlig du har? Det er 25 knop innen Oslo kommune, og 15 knop innenfor øyene i Asker/Bærum. Ellers er det fri fart 150 m fra land. Spis burgeren før du går i båten, så du slipper å søle dressingen overalt i 40+ knop. Ellers er det mange steder i området med mye bedre mat enn burger. Bare styr unna Ling Ling - dyrt, halvkjedelig mat og halvdårlig service. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Der har du en mann som går litt lenger enn de fleste for å få seg en god burger... Er det Døgnvill som fremdeles er stedet for en god burger på Aker brygge? Burger Joint var ikke like overbevisende sist jeg var der. Ikke at jeg frekventerer Aker Brygge så ofte.. Har du lagt ut noe info om den båten i en tråd eller noe, Eika. Virker som noe litt utenom det flertallet på BP farter rundt i. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 (redigert) Er mer for turens skyld enn burgeren, er så kjedeligt og bare kjøre rundt og rundt i fjorden her Har noen forskjellige speedbåter, men samler litt på båter som har vinni offshore vm tideligere :p liker best catamaraner med fartpotensiale på 75-100 knop Redigert 28.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev 9 minutter siden: Er mer for turens skyld enn burgeren, er så kjedeligt og bare kjøre rundt og rundt i fjorden her Har noen forskjellige speedbåter, men samler litt på båter som har vinni offshore vm tideligere :p liker best catamaraner med fartpotensiale på 75-100 knop Si i fra hvis det blir en liten svipptur til kr.sand, spanderer noe leskende Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 TrikkerN Lønning skrev 3 minutter siden: Si i fra hvis det blir en liten svipptur til kr.sand, spanderer noe leskende Det blir det Garrantert i løpet av sommeren, holder på med en cruiser som jeg skal ha 2 eller 3stk 250 etec på Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev Just now: Det blir det Garrantert i løpet av sommeren, holder på med en cruiser som jeg skal ha 2 eller 3stk 250 etec på Spennende! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev 2 minutter siden: Det blir det Garrantert i løpet av sommeren, holder på med en cruiser som jeg skal ha 2 eller 3stk 250 etec på Jøss, for noe pinglete greier du skal ha da? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
enslagsgjest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev 9 minutter siden: holder på med en cruiser som jeg skal ha 2 eller 3stk 250 etec på Du skulle hatt en egen tråd hvor du skriver om alle dine prosjekter. Hadde vært artig å følge med på Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 (redigert) Det er cruiser'n jeg holder på med. Dette blir den treigeste av de, håper på 65-70knop med 3x250 Dette er langdistanse cruiseren (til salgs) Også har vi den som går fort, skikkelig fort Redigert 28.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Haha! Du må da få julekort fra Equinor, du! :D Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Hva er det siste der.. Argo, Twister eller noe sånt? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Code0 Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Blir nok mye båter på fjorden i helga, pinse og god værmelding. ikke lett å få gode rettstrekk i 80 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev for 3 timer siden: Er mer for turens skyld enn burgeren, er så kjedeligt og bare kjøre rundt og rundt i fjorden her Har noen forskjellige speedbåter, men samler litt på båter som har vinni offshore vm tideligere :p liker best catamaraner med fartpotensiale på 75-100 knop Så da står en slik på ønskelisten? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61516760 Gammel annonse, vet ikke om den er solgt eller om den ligger på lager et eller annet sted. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
pipe Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 (redigert) Eika skrev for 5 timer siden: Er det 30knop fra Tønsberg og helt inn til Oslo? Hva som gjelder nærmere Oslo vet jeg ikke men det er fri fart utaskjærs forbi Færder/Tønsberg og videre innover fjorden Redigert 28.Mai.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Wallas Service skrev for 1 time siden: Så da står en slik på ønskelisten? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61516760 Gammel annonse, vet ikke om den er solgt eller om den ligger på lager et eller annet sted. Det har du helt rett i, har allerede bestemt meg for navnet "Den vakkre dagen" må det bli, siden jeg alltid sier "en vakker dag" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Honduras skrev for 2 timer siden: Hva er det siste der.. Argo, Twister eller noe sånt? Den blå er twister 24 og den hvite er argo 23 Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 (redigert) Eika skrev for 5 timer siden: er så kjedeligt og bare kjøre rundt og rundt i fjorden her Det skal du få meg til og tro. Det er derfor jeg ikke kommer til å kjøpe meg en rakett å ferdes i Liker mer sløving på solsenga,bading i fra båt,kald øl,dass og ei seng enn nyrebelte og bøtteseter Redigert 28.Mai.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 (redigert) Denne fra Kystverket kan kanskje være til hjelp. Ikke oppdatert på et år, men kommunene har vel hatt nok med sammenslåinger, en fartsgrenser på sjøen. https://www.kystverket.no/Regelverk/Havne--og-farvannsloven/Fartsbegrensninger-til-sjos/Alle-lokale-fartsforskrifter/ Glemte denne. Redigert 28.Mai.2020 av AlfArie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 pipe skrev for 3 timer siden: Det skal du få meg til og tro. Det er derfor jeg ikke kommer til å kjøpe meg en rakett å ferdes i Liker mer sløving på solsenga,bading i fra båt,kald øl,dass og ei seng enn nyrebelte og bøtteseter Bøtteseter og grabner-vester er fint det :) var akuratt ute og kjørte i 95-97knop med en twister 22 med trimma 300xs Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Mai.2020 Del på Facebook Svart 28.Mai.2020 Eika skrev 57 minutter siden: var akuratt ute og kjørte i 95-97knop med en twister 22 med trimma 300xs Joda skjønner det er gøy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.