MajorAndy Startet 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2020 Et lille men irriterende problem: Jeg har tidligere brugt OnCourse appen til at sende min position til MarineTraffic. Men nu fungerer det ikke længere. OnCourse fortæller, at den sender min position. Jeg får e-mail notifikation om at den sender. Jeg venter læææænge på at jeg dukker på, men intet sker. Har nogen været ude for noget tilsvarende? Og har evt en løsning? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 (redigert) Hva med å bruke marinetraffic's app i stedet? Det beste er å montere en AIS transponder, da kan andre fartøy også se deg. Redigert 29.Mai.2020 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
MajorAndy Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg er helt med på forskellene mellem mais og rigtig ais. Jeg undrer mig bare over at det ikke virker med OnCourse. Og er dette i øvrigt ikke MarineTraffics egen app til at sende position med? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Prøv og avinstallere app og reinstallere den den kan ha fått et hik ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
MajorAndy Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Reboot, restart, reinstall. been there done that. ? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Virker visst ikke hos meg heller i dag? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 (redigert) Jeg bruker BoatBacon føler den er mere stabil en andre http://boatbeaconapp.com/help.html https://play.google.com/store/apps/details?id=com.electricpocket.boatbeacon&hl=no Testet hjemmefra nå og den virker Redigert 30.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Jeg synes st On Course har blitt mer ustabil de siste par årene. Kræsjer og stopper veldig ofte, og så må jeg «tappe» gir å få den i gang igjen og da fryser den gjerne. Det skjedde to- tre ganger da jeg startet fra Valle i går og dro gjennom Kreppa. Fra utenfor Kragerø fungerte den og sto på og sendte posisjonsinfo helt til jeg var framme i Kristiansand. Trodde jeg.. for på Marine Traffic var jeg ikke registrert i det hele tatt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Ser din siste posisjon i Oslo (bergtatt) hvis jeg husker riktig ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 LALUNA II skrev 11 minutter siden: Ser din siste posisjon i Oslo (bergtatt) hvis jeg husker riktig ? Jepp, aner ikke hvorfor, har brukt On Course siden jeg dro mandag, men har ikke sjekket MT for å de om jeg var inne. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 (redigert) sorry, feikposting! Redigert 30.Mai.2020 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
MajorAndy Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Det er helt samme oplevelse jeg har (ikke den med bus og pc...). Det må være problemer med MT’s servere. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 (redigert) Bare å laste inn Boatbacon så har dere noe som virker ;-) Redigert 31.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
bellen Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Litt på sidelinjen, men hvorfor bruker dere OnCourse eller Boat Beacon? Har dere faste følgere som følger med hvor dere drar på tur? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Jeg bruger den, når jeg er alene ude og gerne vil have min familie til at følge med, så det ved hvor jeg er. Men det kan da være, at jeg skal overveje transponder i stedet, når OnCourse er så ustabil. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 (redigert) @MajorAndy Boatbacon virker på samme måte som OnCourse så hvorfor ikke prøve den ? Min erfaring med den er at den er mere stabil enn On Cource også ;-) Redigert 1.Juni.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 LALUNA II skrev 32 minutter siden: @MajorAndy Boatbacon virker på samme måte som OnCourse så hvorfor ikke prøve den ? Min erfaring med den er at den er mere stabil enn On Cource også ;-) Er det en nettside som hører til BB slik at man kan følge med der? I motsetning til On Course er ikke BB gratis heller. Har sendt supportførespørsel til MT, så får vi se om jeg får svar... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 (redigert) Vises på marinetrafikk på lik måte som OnCourse Bare å legge in id(mmsi nr) og båtnavn fra oncourse You do not need an MMSI to use Boat Beacon and you can be seen on Boat Beacon by other Boat Beacon users without having one. However if you want to be seen on Global AIS systems like Marine Traffic, Ship Finder and AIS Hub, etc. then you will need to have and use an MMSI number. If you don't have an MMSI for your boat you can obtain a free one in the US by visiting http://www.boatus.com/mmsi (the USCG approved agent) and using their online form. Alternatively email us for a free internet MMSI number. https://pocketmariner.com/boatbeacon Redigert 1.Juni.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kaptein Bang Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 MajorAndy skrev On 28.5.2020 at 22.27: Har nogen været ude for noget tilsvarende? Jeg opplever akkurat det samme, @MajorAndy. OnCourse-sending har for meg ikke blitt registrert de siste to ukene. Jeg bruker også løsningen for at familie skal kunne følge med. Jeg er mye ute alene, og de liker å se hvor jeg er med Loffen. LALUNA II skrev On 30.5.2020 at 12.43: Jeg bruker BoatBacon føler den er mere stabil en andre Jeg testet BoatBacon på siste del av pinseturen i dag (har brukt OnCourse hele helgen uten hell), og det funket umiddelbart. Loffen ble synlig på Marine Traffic - Jeg konverterer @LALUNA II. Anbefales @MajorAndy! Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Ms Fortuna Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Nå tror jeg vi skal si at den heter Boat Beacon og ikke Bacon, for det er noe heelt annet.... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Tak for tips og input. Jeg tester noget bacon næste gang jeg er i båden...?? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Bang Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Ms Fortuna skrev for 9 timer siden: Nå tror jeg vi skal si at den heter Boat Beacon og ikke Bacon, for det er noe heelt annet.... Det var Boat beacon jeg erstattet OnCourse med, ja. ? Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
Hedwig Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Mener flere bør vurdere ekte AIS. Det er bemerkelsesverdig få båter som har AIS, om man kan bruke opp mot eller over en million på båt, så kan man også bruke de i underkant av 10.000 på en AIS transponder. Med så mye dårlig kjøring og dårlig oppmerksomhet det er i Oslofjorden akkurat nå, så hadde det vært god sikkerhet om alle over en viss størrelse eller fart hadde AIS. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Jeg mener radar er mye viktigere enn AIS og de fleste som bruker app til marinetrafikk bruker det for å vise hvor de er til venner og bekjente og håper for all del de ikke bruker det som antikollisjonsverktøy for det er det ikke beregnet for God sommer Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Fikk følgende svar fra MTs support: Kindly note that three has been an issue with the OnCourse app. The positions are successfully submitted in the app but do not appear on the website. I understand how this situation can cause you inconvenience and please allow me to apologize firstly for this. Kindly note that this issue has already been escalated to our internal team and they are working as we speak in order to resolve the issue, so once we have an update that all is up and running, I will make sure to let you know. Thank you in advance for your patience and understanding. I hope you can accept my apologies for this situation. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.