StiiS Startet 3.Juni.2020 Del på Facebook Startet 3.Juni.2020 (redigert) Hei Jeg har laget en spørreundersøkelse som handler om dieseldyr. Håper du kan bruke 1 - 2 minutter av din tid til å svare på 9 spørsmål. Link til undersøkelsen Hvem som står bak undersøkelsen: Stian Engesæth Formål med undersøkelsen: For å se hvor utbredt dette problemet er og om båtfolket vet om måter å forhindre det på. Dette er ikke noe jeg jobber med, har heller ingen bedrift eller relasjoner som driver med dette pr dags dato og anser det som privat formål. Resultater kan publiseres ved et senere tidspunkt. Kommentar fra moderator: Skal man promotere spørreundersøkelser på baatplassen må man oppgi hvem som står bak samt formålet. Du kan redigere innlegget innen 2 timer. Alternativt kan du også opprette undersøkelsen med poll-funksjonen her på forumet. Redigert 3.Juni.2020 av StiiS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Hvorfor opplyser du ikke om hva som er hensikten med undersøkelsen? Har Moderator godkjent undersøkelsen? Sitér dette innlegget Link to post
StiiS Svart 3.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Søkte på forumet her og ser at det ligger flere undersøkelser ute, jeg gikk da ut i fra at det var lov å legge ut. Beklager at hensikt ikke er formidlet, en feil fra min side. Hensikten er private formål og ikke bedriftsrelatert. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 regner med at du deler resultatene :) interessant å vite hvor mange som faktisk har hatt dieseldyr. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Jeg tenker dette er fint om du deler. Jeg har besvart 👍 ferske erfaringer! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Ida Marie III Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Jeg svarte jeg også... Men skjønner ikke poenget med denne poleringen...alle dieselmotorer sirkulerer jo dieselen når de går...og returen har kjørt igjennom både fin filter og forfilter...så hva er da forskjellen her....? Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 (redigert) Den dieselen som går til motor, taes ikke fra bunn av tanken. Skal så kalt polering virke, må du ta ut på laveste punkt. Jeg har 2 tanker med supply og retur til babord tank. Har montert et system med ventilmanifold, Racorkopi og pumpe, koblet på dreneringspunktet på hver tank. Brukes primært til å overføre diesel fra styrbord tank, da båtener ligger litt skjevt i vannet. (forsterkes ved halve tanker og dieselen renner over i BB tank når jeg ligger stille) Har solenoidventil på utjevningslinje. Dette systemet går ikke kontinuerlig, men kan benyttes til og fra begge tanker. Har ikke utskilt vann hverken der eller i drivstoffsystemet på flere år heldigvis. Redigert 3.Juni.2020 av Amfea (see edit history) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Profondo Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Morsomt! Nå har jeg jobbet med dieselmotor reparasjoner i over 25 år, rengjort mange tanker for drit og møkk og sendt inn sikkert 100+ dieselprøver til analyse. Har aldri fått påvist dieseldyr. Så hvor mange som egentlig har hatt dieseldyr er jeg usikker på. PS man trenger ikke ha dieseldyr for å få tette filter med gele tråder av svart guffe, jeg er absolutt for regelmessig kontroll og rengjøring av tanker om noen skulle være i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 StiiS skrev for 2 timer siden: Hensikten er private formål og ikke bedriftsrelatert. Hvorfor er da hele essensen av undersøkelsen å finne ut hvor stor interessen blant båteiere er for å kjøpe "poleringsanlegg", og hva de eventuelt vil betale for dette ? Du får ikke svar av meg før du forteller hva du skal bruke svarene til. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Det mangler et "Vil ikke kjøpe" alternativ på siste spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Eventuellt "har laget selv" eller "skal lage selv" alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 God diesel hygiene og forbyggende rutiner koster ingen ting. Dustete undersøkelse som ikke ga reelle svaralternativer på slutten. Håper slik utstyr koster mer enn 25 000 for da vil ingen kjøpe det. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Ingar skrev 29 minutter siden: Det mangler et "Vil ikke kjøpe" alternativ på siste spørsmål. Enig.. For å unngå Dieseldyr er oppskriften bunndrenering for å sjekke om det er vann/ groms, fylle bare på helårsmariner, helst der fiskerne fyller, dette har funket i 50 år. da er det ikke nødvendig med dieselpolering........ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bårdp Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Etter 40 år med diesel båt og et tilfelle med guffe på tanken. Har jeg årlig rutine med og suge ut fra laveste punkt i tanken det som eventuelt måtte være av vann og guffe der. Har aldri hatt problemer etter at den rutinen ble innført. Sitér dette innlegget Link to post
Maritim.as Svart 24.August.2023 Del på Facebook Svart 24.August.2023 Hei. Vi er noen som driver med dieseldyr. Jeg jobber med dieseldyr på heltid. Jeg kan ikke reklamere innpå her, men ville bare si at det er ett lite firma som driver kun med dette. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2023 Del på Facebook Svart 24.August.2023 Maritim.as skrev 1 minutt siden: Jeg kan ikke reklamere innpå her, men ville bare si at det er ett lite firma som driver kun med dette. Om dette ikke er reklame, hva er det da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 24.August.2023 Del på Facebook Svart 24.August.2023 Det er bare kontakte Moderator og så legge ut en annonse. Da kan du i detalj forklare hva foretaket bedriver, kontaktinfo., priser, etc. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.August.2023 Del på Facebook Svart 24.August.2023 Maritim.as skrev for 5 timer siden: Jeg kan ikke reklamere innpå her, men ville bare si at det er ett lite firma som driver kun med dette. 😅😅😅 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 25.August.2023 Del på Facebook Svart 25.August.2023 Maritim.as skrev for 20 timer siden: Jeg kan ikke reklamere innpå her, men ville bare si at det er ett lite firma som driver kun med dette. Hvorfor ikke du er ikke den eneste...? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.