Jump to content

Hvordan reparere gelcoatskader den profesjonelle måten.?

lofot2

Recommended Posts

Lakk er ikke optimalt, men lettvint. Pleier i se på BoatworksToda på youtube jeg. Der finner du de fleste svar om gelcoat vs lakk.

Hvordan man reparerer gelcoat skader. Farge matching av gelcoat osv...

Farge matching av gelcoat:

Men når det er sagt. Gelcoat reprasjon er mye arbeid. Veldig mye sliping og polering om det skal bli pent. Har du gelcoat spørytepistol så hjelper det en del. Men regn med mange timers jobb. Ikke gjør den feilen jeg gorde. Jeg hadde bestemt meg for å legge ny gelcoat på min lille 10 foter. Endte opp med å slipe glatt ny gelcoat og lakkere utenpå. (Mye mindre sliping). Se gjerne min tråd: With 10 fot - Prosjekt tråd.

Redigert av The Saint (see edit history)
lofot2 skrev On 11.6.2020 at 14.51:

Takker for innspill. Båten er tatt på land. Skal slipes, legges gelcoatsparkel og lakkes over. Er visstnok eneste løsningen her i området. Er et meget bra lakk firma som gjør jobben. 

Jeg hadde aldri godtatt dette om det skulle gjøres på forsikring. Er forskjell på lakk og gelcoat. Skulle jeg betale det selv derimot så er saken en helt annen. Hjelper ikke om det er ett aldri så godt lakkerings firma som gjør jobben. Lakk er tynn i forhold til gelcoat.

Forskjellene på lakk og gelcoat beskrives her:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...