Jump to content

Nytt prosjekt - Skilsø 23 innkjøpt

Kon tiki

Recommended Posts

Som mange andre båter med tilsvarende vindusløsninger var også denne utsatt for lekkasje - grunnet tidens tann. Vinduslistene bærer preg av elde - med flere og dype sprekker. Første tanke var selvfølgelig å bytte samtlige.... En bekjent tipset meg imidlertid om et "superstoff" eller tetningsmiddel som en bare heller ned i sprekkene. Jeg gjengir fra selgers nettside:

"Tetningsmiddel som kryper inn i alle sprekker der ikke Sikaflex eller silikon hjelper.

Unikt tetningsmiddel for vinduslister o.l.. Finner og tetter lekkasjer. Renner langs list og trenger ned i sprekker hvor den ekspanderer og tetter lekkasjer."

Og det virker faktisk ;)
 http://www.captaintolley.com/

tolley.jpg

• 4 måneder senere...

Hadde en sånn snekke en gang. Veldig koselig båt men det den trenger er seter med armlener. Båten ruller endel og man hadde en stygg tendens til å skli ut av setet. Og min og lakk i vinduer. Kjøpte et sånn vidundermiddel til å sprøyte under listene og det funket. Men husker ikke hva det het....

Edit: ved nærmere ettertanke så var det samme stoffet eg brukte. Men husker eg vasket med noe guffe under listene først. Var mye grønske der...

Redigert av jerognal (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...